Schade particulier

De mogelijkheden voor het verzekeren van houtbouw

In deze tijd van verduurzaming en milieuvriendelijk bouwen wordt houtbouw steeds populairder. Dit heeft ook gevolgen voor de verzekeringswereld. De kans is groter dat je tijdens het verzekeren ermee te maken krijgt. Laten we daarom dieper ingaan op wat houtbouw precies inhoudt en wat de verzekeringsmogelijkheden zijn.

Nathalie Hovius Senior medewerker Serviceteam Particulier 1 december 2023 | 3 MIN
Schade particulier

Toename van onbetrouwbare bedrijven door gebrek aan vakmensen

Er is een tekort aan vakmensen in de bouwsector, wat leidt tot vertragingen in projecten en noodsituaties, zoals waterschade. Onbetrouwbare bedrijven maken misbruik van deze situatie door oplichtingstactieken te gebruiken, zoals misleidende advertenties, het ontbreken van vooraf besproken kosten en het verzinnen van problemen.

Nathalie Hovius Senior medewerker Serviceteam Particulier 30 november 2023 | 4 MIN
Schade particulier

Schade door een omgevallen boom: wie is aansprakelijk?

De herfst is begonnen! Dit kleurrijke seizoen, met vallende bladeren en frissere temperaturen, brengt soms ook onaangename verrassingen met zich mee. Stel je eens voor: een mooie boom van de buren valt om en beschadigt jouw auto. Zijn de buren dan aansprakelijk voor de schade? Wat de regelgeving hiervoor precies is lees je in deze blog!

Nathalie Hovius Senior medewerker Serviceteam Particulier 1 november 2023 | 3 MIN
Schade particulier

Wat je moet weten over de onderzoekskosten van daken door waterschade

Overstroomde dakgoten, verschoven dakpannen en opgewaaid bitumen. Het extreme weer komt steeds vaker voor in Nederland. De vragen rondom onderzoekskosten van daken zijn hierdoor toegenomen. Terecht, want het is een kostenpost die voor je klant vaak niet financieel uitkomt en aardig kan oplopen.

Nathalie Hovius Senior medewerker Serviceteam Particulier 28 september 2023 | 4 MIN
Schade particulier

Mijn drone heeft schade. Ben ik hiervoor verzekerd?

“Zzzzz, hoor jij ook iets boven je vliegen". Grote kans dat je net een drone hebt gehoord. Niet zo gek, drones zijn ontzettend populair geworden bij particulieren en bedrijven. Het wordt gebruikt voor zowel vermaak – denk aan luchtfotografie en video's – en voor zakelijke toepassingen zoals inspecties en landbouw. Maar met het vele gebruik komen ook nieuwe verzekeringsvraagstukken naar boven. Want wat als ik bots met mijn drone. Ben ik hiervoor verzekerd? Lees verder hoe dit precies zit.

Nathalie Hovius Senior medewerker Serviceteam Particulier 28 september 2023 | 4 MIN
Schade particulier

Met slippers achter het stuur: verzekerd of niet?

Helaas, de vakantie is voorbij. Je bent net terug uit dat zonnige paradijs en moet nog even snel langs de supermarkt voor de noodzakelijke boodschappen. Zonder erover na te denken spring je de auto in, nog steeds met je teenslippers aan. Ergens in je achterhoofd klinkt: “Niet op je slippers rijden! Wanneer je een ongeluk krijgt ben je niet verzekerd!” Maar is dat ook echt waar?

Nathalie Hovius Senior medewerker Serviceteam Particulier 23 augustus 2023 | 3 MIN
Schade particulier

Dekkingen bij extreem vakantieweer

Overstromingen, extreme hagel en bosbranden. Steeds vaker worden we geconfronteerd met de gevolgen van de klimaatverandering. Helaas ook op vakantie. Het aantal meldingen op reisverzekeringen door extreem weer is dan ook sterk toegenomen. Heeft jouw klant ook schade door extreem weer gemeld? Lees verder om te weten wat je kunt doen.

Nathalie Hovius Senior medewerker Serviceteam Particulier 23 augustus 2023 | 2 MIN
Schade particulier

Veilig en verzekerd brommen op je snorfiets

Veel snorfietsers kiezen ervoor om hun snorfiets om te bouwen naar een bromfiets. Vooral sinds de invoering van de helmplicht is deze trend sterk toegenomen. Heeft jouw klant ook zijn snorfiets omgebouwd naar een bromfiets? Dan moet je zijn verzekering aanpassen. Waarom? Omdat je klant anders bij schade niet meer gedekt is.

Nathalie Hovius Senior medewerker Serviceteam Particulier 29 juni 2023 | 2 MIN
Schade particulier

De boot gemist? Zo meld je annuleringsschade!

Tijd voor vakantie! Iedereen heeft er zin in. Niemand wil het annuleren of voortijdig afbreken. Dat ligt voor de hand. Toch moet dat laatste soms gebeuren. Dat is natuurlijk erg vervelend voor jouw klant. Daar komt nog bij: een lastig en onduidelijk schadetraject. Hoe maak je eenvoudiger en sneller een melding op de annuleringsdekking? Wij helpen je graag verder.

Nathalie Hovius Senior medewerker Serviceteam Particulier 22 juni 2023 | 3 MIN
Schade particulier

Versoepelingen bij overstromingsschade

De laatste jaren zien we dat klimaatverandering steeds meer gevolgen heeft voor ons dagelijks leven. Een van de meest zichtbare en schadelijke effecten is het toegenomen risico op overstromingen. In Nederland, een land dat al eeuwenlang strijdt tegen de kracht van het water, is dit een bijzonder zorgwekkende ontwikkeling. Tot nu toe werd overstromingsschade meestal keihard uitgesloten door verzekeraars. Nu zien we hier en daar een voorzichtige versoepeling.

Nathalie Hovius Senior medewerker Serviceteam Particulier 1 juni 2023 | 3 MIN
Schade particulier

Ik stel je voor aan 3 betrouwbare schadeherstellers!

Drukte bij aannemers: het zal je niet vreemd in de oren klinken. Vooral als tussenpersoon voor opstal- en inboedelschade. Hierdoor is het lastig om op korte termijn een schadehersteller te vinden. Het duurt daardoor lang voor de schades van jouw klant zijn hersteld. Een oplossing is jouw klant zelf de schade te laten herstellen. Maar wat als je klant zelf geen klusser is? Geen paniek. Er zijn ook andere manieren, bijvoorbeeld direct herstel. In deze blog vertel ik je over direct herstel en onze drie meest ingeschakelde herstellers bij schade!

Nathalie Hovius Senior medewerker Serviceteam Particulier 28 maart 2023 | 4 MIN
Schade particulier

Zaak aan huis: hoe verzeker je dat?

Als adviseur heb je vast wel eens te maken met risico’s waarbij er sprake is van zowel particulier als zakelijk gebruik. Bij motorrijtuigen is die scheidslijn vaak wel duidelijk door de btw-toepassing. Bij woningen met een zaak aan huis ligt dit wat moeilijker en kom je al gauw in het bekende ‘grijze’ gebied. Hoe zorg je dan toch voor een passende oplossing voor je klant? In deze blog leg ik uit hoe je dit aanpakt en wat je kunt – of eigenlijk moet – vragen aan je klant.

Nathalie Hovius Senior medewerker Serviceteam Particulier 28 maart 2023 | 2 MIN
Schade particulier

Hoe verzeker je e-fatbikes en e-steps?

Door de helmplicht zijn veel mensen op zoek naar alternatieven, zoals de e-bike, speedpedelec, e-fatbike, e-step, segway en elektrische bakfiets. Maar lang niet alle voertuigen mogen de openbare weg op. Dus hoe zit het met de verzekering en aansprakelijkheid?

Nathalie Hovius Senior medewerker Serviceteam Particulier 31 januari 2023 | 4 MIN
Schade particulier

Geen ijsvrije auto en schade veroorzaakt: wat zijn de gevolgen?

Als autoruiten niet gekrabd zijn en er wordt schade veroorzaakt, dan heeft dat soms verregaande gevolgen. Ik neem je mee waarom autoruiten krabben zo belangrijk is en wat die gevolgen dan (kunnen) zijn. Ook voor de verzekering.

Nathalie Hovius Senior medewerker Serviceteam Particulier 20 januari 2023 | 5 MIN
Schade particulier

Op de snorfiets… een helm op? Waarom?

Alle snorfietsers (blauwe kentekenplaat) en eventuele passagiers moeten vanaf 1 januari 2023 verplicht een helm dragen. Maar waarom eigenlijk? En wat zijn de alternatieven? We vertellen je erover in dit artikel. Daarnaast benadrukken we het belang van de juiste verzekering.

Nathalie Hovius Senior medewerker Serviceteam Particulier 30 december 2022 | 2 MIN