Blog Categorie: Schade particulier
Schade particulier
Zo verklein je het inbraakrisico in donkere dagen
De herfst brengt prachtige kleuren en knusse avonden, maar ook kortere dagen en meer duisternis. Juist in deze donkere maanden neemt het risico op inbraken toe. Uit onderzoek blijkt dat het aantal inbraken in de herfst en winter 32% hoger ligt dan in de zomer. Lees snel verder welke actie je moet ondernemen om dit te voorkomen.
Schade particulier
Het belang van het goed invullen van de slotvragen
Slotvragen zijn een belangrijk toetsmoment voor verzekeraars. Daarom is het cruciaal dat je klant deze zelf invult – volledig en naar waarheid. Toch zien we in de praktijk dat dit niet altijd gebeurt. In deze blog leggen we uit waarom dat wél moet en wat de risico’s zijn als dit niet gebeurt.
Schade particulier
Duurzaam schadeherstel: op weg naar een groene toekomst
Duurzaamheid is een veelbesproken onderwerp. Logisch, want het gaat niet goed met onze planeet. Ook binnen onze sector krijgt duurzaamheid steeds meer aandacht, vooral in de vorm van duurzaam schadeherstel. In 2023 heeft het Verbond van Verzekeraars een manifest opgesteld dat duurzaam schadeherstel de standaard moet zijn. Dit lijkt zijn vruchten af te werpen. Steeds meer verzekeraars passen namelijk hun beleid aan. Wij vertellen je daarom graag wat jij hiermee kunt.
Schade particulier
Wit, blauw, groen… wat betekent die kentekenkleur?
Wat zegt de kleur van een kentekenplaat eigenlijk? Van geel tot blauw, groen en wit: elke kleur en lettercombinatie vertelt iets over het voertuig of de eigenaar. In deze blog ontdek je in één overzicht wat kentekens betekenen – van taxi en tijdelijke platen tot defensie, diplomaten en landbouwvoertuigen.
Schade particulier
Verjaring van schadeclaims: zo zit het
Een schade die jaren geleden is ontstaan, lijkt nog gewoon claimbaar - tot de verzekeraar de claim afwijst wegens verjaring. In deze blog lees je hoe de verjaringstermijn werkt, welke uitzonderingen er zijn en waarom aandacht voor langlopende schades belangrijk is.
Schade particulier
Een kijkje in de keuken bij het Serviceteam Particulier
Normaal gesproken schrijf ik, Nathalie Hovius, iedere maand een stukje over verzekeringskwesties. Hartstikke handig natuurlijk, maar het leek mij ook leuk om jullie eens mee te nemen in wat er gebeurt op de afdeling Serviceteam Particulier. Ook benieuwd hoe het op onze afdeling is?
Schade particulier
Zo voorkom je waterschade, stormschade en inbraak in het voorjaar
Maart roert zijn staart. Een cliché, maar met een kern van waarheid. Smeltende sneeuw, zware regenval en stormen verhogen het risico op waterschade en lekkages. Daarnaast nemen inbraken toe omdat het langer licht is waardoor men vaker van huis is. Hoe bereid je jezelf hier op voor? Lees onze blog met preventieve maatregelen om schade in en rondom de woning te voorkomen.
Schade particulier
Ga je op wintersport? Vergeet je winterbanden niet!
De wintersportperiode staat weer voor de deur. Of je nu richting de besneeuwde bergen van Duitsland of Oostenrijk reist, een goede voorbereiding is essentieel. Winterbanden spelen daarin een belangrijke rol. Dit is hét moment om je klanten te informeren over het belang van winterbanden. Hoewel ze in Nederland niet verplicht zijn en er voor 2025 geen wijzigingen gepland staan, geldt in veel andere landen wél een verplichting.
Schade particulier
Veilig de feestdagen in: brandgevaar door kerstversiering voorkomen
Binnenkort is het weer kerst, een gezellige tijd met lichtjes en kerstslingers. Maar deze tijd brengt helaas ook risico’s met zich mee. Elk jaar ontstaan er tijdens de feestdagen veel branden door slecht onderhouden of onveilige kerstverlichting en -decoraties. Als adviseur speel je een belangrijke rol door je klanten te helpen veilig te genieten van het kerstseizoen, zonder zorgen over brandgevaar. Lees snel verder welke tips we hebben.
Schade particulier
Wat moet er gebeuren met de verzekeringen na overlijden?
Bij een overlijden moet er ontzettend veel geregeld worden. We snappen dat nabestaanden in zo’n situatie andere zaken aan hun hoofd hebben dan al het regelwerk. Daarom bieden wij graag wat duidelijkheid in wat er geregeld moet worden. Zo kun jij als adviseur een helder beeld geven van wat nabestaanden kunnen verwachten.
Schade particulier
Hoe voorkom je (herfst) schade aan je woning?
Nu de herfst begint, is het tijd om niet alleen de tuinmeubels op te bergen en de warme winterjas tevoorschijn te halen, maar ook om je woning klaar te maken voor het nieuwe seizoen. In de herfst zien we namelijk vaker schade door volle dakgoten en schoorstenen die na maanden weer worden gebruikt. In deze blog geven we tips om deze schade eenvoudig te voorkomen.
Schade particulier
Wonen én werken onder één dak: hoe verzeker je dit goed?
Het gebeurt regelmatig dat een woning niet alleen gebruikt wordt om in te wonen, maar ook om in te werken. In de meeste gevallen mag dit. Wel is het belangrijk om naast een eventuele vergunning de juiste verzekering af te sluiten. We krijgen vaak de vraag of het mogelijk is om de werkruimte mee te verzekeren op de particuliere opstal- of inboedelverzekering. In deze blog leg ik je uit hoe dit zit.
Schade particulier
Sport, spel en aansprakelijkheid
Het EK en de Olympische Spelen zijn weer achter de rug. Helaas is niet iedereen er ongeschonden van afgekomen. Sporten brengt nu eenmaal risico’s met zich mee. Risico’s waar je in het heetst van de strijd niet bij stilstaat, want je wilt natuurlijk winnen. Maar wat als jouw judoworp toch ongelukkig uitpakt? Hoe zit het dan met de aansprakelijkheid?
Schade particulier
(G)een zorgeloze vakantie? Zo help jij je klant
De vakantieperiode is weer aangebroken! Tijd om onbezorgd te genieten en te ontspannen. Maar wat als er toch iets misgaat tijdens de vakantie van je klant? Dan is het goed om te weten wat jij voor je klant kunt doen. Hier zijn enkele belangrijke punten die je kunt volgen om je klant in nood te helpen.
Schade particulier
Wat te doen bij faillissement van een reisorganisatie
Je klant heeft maanden geleden een heerlijke vakantie geboekt, de koffers zijn ingepakt, maar dan ontvangt hij een e-mail met slecht nieuws. De reisorganisatie waar de reis is geboekt is failliet verklaard. En nu? Is je klant zijn geld kwijt en is dit verzekerd? In deze blog leggen we je uit hoe dit precies zit.