
Webinar Inkomentool
Inkomen-specialisten Rieneke van Mourik-Esveld en Annemiek Beckers introduceren de Inkomentool en geven handige instructies. Vraag hier jouw kijklink aan voor dit speciale webinar van 17 minuten en leer onder meer:
- hoe je offertes maakt en aanvragen indient;
- hoe je (klant) ziekte en herstel doorgeeft.

Maak uitgebreid kennis met de Inkomentool
We vertellen je graag meer over de tool tijdens een live demonstratie! Of probeer de tool zelf uit door een offerte voor je klant te maken.
Vraag & antwoord
Wat gebeurt er met mijn dossier en historie?
Alle historie van vóór 1 januari 2025 blijft bereikbaar via NSN. Vanaf 1 januari 2025 bouw je een dossier op in de nieuwe Inkomentool (VerzekeringsInzicht). Deze tool is straks ook bereikbaar via NSN/ BSBnet. Je vindt dezelfde soort gegevens op een net iets andere plek
Bij welke afdeling kan ik terecht met mijn vraag?
Bij het ontdekken van dit nieuwe systeem, kunnen wij ons voorstellen dat je vragen hebt die je graag zo snel mogelijk beantwoordt wil hebben. Om die reden delen wij graag hieronder onze interne wegwijzer.
Afdelingen:
- Commercieel Beheer
- Acceptatie
- Claims
Commercieel Beheer Afdeling
Bereikbaar voor: adviseurs
- Voor vragen over producten
- Voor vragen over maatwerk/wijzigingsoffertes
- Voor vragen over verlengingsvoorstellen
- Om te sparren over portefeuillegroei, overvoer en meer
Acceptatie Afdeling
Bereikbaar voor: adviseurs
- Voor vragen over aanvragen
- Voor vragen over bestaande polissen
- Voor wijzigingen in polisgegevens (m.u.v. wijzigingen in de dekking)
- Voortgang/verwerking m.b.t. overvoer
Claims Afdeling
Bereikbaar voor: adviseurs en werkgevers
- Voor vragen over ziekte, arbeidsongeschiktheid of uitkeringen
- Voor vragen over nieuwe en lopende claims
- Voor vragen over regres
- Voor overige vragen gerelateerd aan ziekmelden via VerzekeringsInzicht
Bekijk de contactgegevens per afdeling via NSN
Welke systemen veranderen voor mij en mijn klant?
Wij proberen zo min mogelijk systemen te veranderen voor jou als financieel adviseur. VerzekeringsInzicht neemt functies van bestaande applicaties over; zoals de Inkomentool, XpertSuite, de naverrekeningstool en AWI. Hierdoor vind je voortaan alles rondom inkomensverzekeringen op één centrale plek.
Let op: sinds 3 januari maakt je klant geen gebruik meer van XpertSuite voor het regelen van verzuim- en verzekeringszaken (zoals ziek- en herstelmeldingen). Het contact met de arbodienst blijft daarentegen verlopen via de gebruikelijke kanalen. Het kan dus voorkomen dat je klant XpertSuite wel blijft gebruiken voor het contact met de arbodienst (wanneer dit nu ook het geval is).
Mijn klant heeft zowel schadeverzekeringen als inkomensverzekeringen. Wat gebeurt er met de schadeverzekeringen?
De werkwijze rondom schadeverzekeringen blijft hetzelfde zoals je gewend bent. Het relatienummer blijft hetzelfde en het polisnummer ook.
Waar vind ik de veelgestelde vragen (en antwoorden) die zijn gesteld tijdens het webinar over de nieuwe Inkomentool?
Bekijk de meer specifieke vragen en antwoorden via deze link.
Vraag het je klantteam
Heb je meer vragen over de Inkomentool of specifieke vragen over jouw situatie? Neem gerust contact op met je Inkomen klantteam. De klantteams zijn bereikbaar via:
- Rayon 1: inkomen.offerte@nedasco.nl/ 033 – 23 02 041
- Rayon 2: inkomen.offerte@nedasco.nl/ 033 – 23 02 042
- Rayon 3: inkomen.offerte@nedasco.nl/ 033 – 23 02 043
* Zoek gemakkelijk je Rayon op via: Mijn klantteam – Nedasco