Nedasco blog

Schade zakelijk

Let op: ook bij Scope-inspecties geldt een actieve zorgplicht

Ook bij Scope-inspecties geldt een actieve zorgplicht voor adviseurs. In dit artikel lees je wat die zorgplicht inhoudt en hoe je voorkomt dat jouw klant bij schade zonder dekking komt te staan.

Sjoukje van Kekem Relatiebeheerder Schadeverzekeringen 28 oktober 2025 | 4 MIN
Schade particulier

Zo verklein je het inbraakrisico in donkere dagen

De herfst brengt prachtige kleuren en knusse avonden, maar ook kortere dagen en meer duisternis. Juist in deze donkere maanden neemt het risico op inbraken toe. Uit onderzoek blijkt dat het aantal inbraken in de herfst en winter 32% hoger ligt dan in de zomer. Lees snel verder welke actie je moet ondernemen om dit te voorkomen.

Madelon de Vos Medewerker Serviceteam Particulier 22 oktober 2025 | 3 MIN
Schade zakelijk

Let op: T-rijbewijs verplicht vanaf 1 juli 2025

Vanaf 1 juli 2025 is een apart T-rijbewijs verplicht als je met een trekker of motorrijtuig met beperkte snelheid (MMBS) op de openbare weg rijdt. Dit kan gevolgen hebben voor jouw klant. In dit artikel lees je meer over deze gevolgen en wat jij voor je klant kan doen.

Iris Huldij Claimbehandelaar schade 30 juni 2025 | 3 MIN
Inkomen

Ziekmelden tijdens vakantie of zwangerschap? Dit moet je weten

Het komt regelmatig voor dat werknemers ziek worden tijdens hun vakantie of zwangerschap. Maar wat zijn de regels en verplichtingen voor zowel werkgever als werknemer? Ken jij deze?

Beeldmerk Nedasco
Redactie Nedasco B.V. 19 juni 2025 | 4 MIN
Ondernemen

Een goede nachtrust dankzij een soepel incassoproces

Je denkt er vaak pas over na als het ontbreekt: een goede nachtrust. In deze blog neem ik je daarom even mee in een persoonlijke ervaring. Niet omdat het over mij moet gaan, maar omdat het laat zien hoe belangrijk energie, duidelijkheid en aandacht zijn. Oók in ons werk voor jullie als adviseurs.

Jos Dreves Creditmanager 10 juni 2025 | 4 MIN
Schade particulier

Het belang van het goed invullen van de slotvragen

Slotvragen zijn een belangrijk toetsmoment voor verzekeraars. Daarom is het cruciaal dat je klant deze zelf invult – volledig en naar waarheid. Toch zien we in de praktijk dat dit niet altijd gebeurt. In deze blog leggen we uit waarom dat wél moet en wat de risico’s zijn als dit niet gebeurt.

Nathalie Hovius Senior medewerker Serviceteam Particulier 12 mei 2025 | 4 MIN