Procedure betaalachterstand

2Geldfit

Zit het voor jouw klant financieel even tegen? Of heb je het gevoel dat dit misschien gaat gebeuren? Er is online veel hulp te vinden. Kijk bijvoorbeeld eens op www.geldfit.nl, aan de hand van een anonieme test wordt er gekeken van welke hulp jouw klant gebruik kan maken. Er is wellicht meer mogelijk dan gedacht en zo staat jouw klant er niet alleen voor.

Contact met Nedasco

Je kan altijd even contact met ons opnemen. Wij denken graag met je mee. Je kan ons bereiken op 033 – 46 70 920

 

Betalingsachterstand op de schadeverzekering

Het kan gebeuren dat jouw klant niet genoeg saldo op zijn/haar rekening heeft staan. Dan lukt het ons niet om de premie te incasseren. Het kan ook gebeuren dat een klant een keer vergeet de premie over te maken. In beide gevallen is er sprake van een betalingsachterstand. Wij sturen de klant een betalingsherinnering.  

Wat kan een klant doen bij een betalingsachterstand?  

  • Wil hij/zij de openstaande premie direct betalen? Dan kan dat via rekeningnummer: NL98 ABNA 0513 8044 98  t.n.v. Nedasco B.V.  Vermeld daarbij altijd het factuurnummer. Als de klant een iDEAL betaallink toegestuurd wilt krijgen voor de openstaande premie, dan kan jouw klant ons bellen op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur op (033) 467 09 20.
  • Kan jouw klant niet meteen betalen en heeft hij/zij nog geen brief ontvangen van ons incassobureau, Bos incasso? Adviseer dan even contact met ons op te nemen. Dat kan op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur op (033) 467 09 20.  
  • Heeft jouw klant al een brief van Bos Incasso gekregen? Dan loopt het contact over de betalingsachterstand via hen. Bos Incasso is te bereiken van 8.00 tot 12.30 en 13:00 tot 17:00 uur op (088) 267 00 00. Zij helpen jouw klant dan verder.

Wat gebeurt er als een klant een betalingsachterstand heeft?

Als er sprake is van betalingsachterstand en er is niet binnen het termijn van de herinnering betaald, dan ontvangt jouw klant een aanmaning. Het gevolg is dat jouw klant dan niet verzekerd is. 

Als een motorrijtuig onverzekerd is, ben je strafbaar

De Dienst voor het Wegverkeer (RDW) onderzoekt regelmatig of alle geregistreerde motorrijtuigen zijn verzekerd. Is het motorrijtuig van jouw klant niet verzekerd? Dan krijg hij/zij van RDW een boete van honderden euro’s. Je bent namelijk wettelijk verplicht je motorrijtuig te verzekeren.

Wanneer stopt de dekking van de verzekering?

Als de premie niet betaalt wordt, stopt de dekking van de verzekering. In de brief staat aangegeven welke datum voor jouw klant van toepassing is. De dekking vervalt dan met terugwerkende kracht. Er kunnen dus geen claims ingediend worden vanaf het moment dat de premie bij ons binnen had moeten zijn.

Er is betaald. Wanneer is jouw klant weer verzekerd?

Hij/zij is weer verzekerd na 24 uur van binnenkomst van de betaling bij ons op de rekening. Dit geldt ook voor de motorrijtuigenverzekering.