Auteurs: Jeoffrey Tomassen
Hoe voorkom je (herfst) schade aan je woning?
Nu de herfst begint, is het tijd om niet alleen de tuinmeubels op te bergen en de warme winterjas tevoorschijn te halen, maar ook om je woning klaar te maken voor het nieuwe seizoen. In de herfst zien we namelijk vaker schade door volle dakgoten en schoorstenen die na maanden weer worden gebruikt. In deze blog geven we tips om deze schade eenvoudig te voorkomen.
Wat te doen bij faillissement van een reisorganisatie
Je klant heeft maanden geleden een heerlijke vakantie geboekt, de koffers zijn ingepakt, maar dan ontvangt hij een e-mail met slecht nieuws. De reisorganisatie waar de reis is geboekt is failliet verklaard. En nu? Is je klant zijn geld kwijt en is dit verzekerd? In deze blog leggen we je uit hoe dit precies zit.
Wat je moet weten over de verzekering van een fatbike
Wie kiest voor een fatbike krijgt er vaak meer avontuur bij dan verwacht. Hoewel de kans dat je letterlijk tegen een fatbike aanloopt klein is, komt het soms toch voor. Het resultaat is dan vaak schade aan of veroorzaakt door de fatbike. Wat is dan verzekerd en wat niet? We leggen het je uit.
Mantelzorg en aansprakelijkheid
Mantelzorg is het helpen van iemand die hulpbehoevend of beperkt is. Maar wat als er per ongeluk iets kapot gaat tijdens het zorgen? In deze blog leggen we uit hoe het zit aansprakelijkheid bij mantelzorg.
De boot gemist? Zo meld je annuleringsschade!
Tijd voor vakantie! Iedereen heeft er zin in. Niemand wil het annuleren of voortijdig afbreken. Dat ligt voor de hand. Toch moet dat laatste soms gebeuren. Dat is natuurlijk erg vervelend voor jouw klant. Daar komt nog bij: een lastig en onduidelijk schadetraject. Hoe maak je eenvoudiger en sneller een melding op de annuleringsdekking? Wij helpen je graag verder.
Ik stel je voor aan 3 betrouwbare schadeherstellers!
Drukte bij aannemers: het zal je niet vreemd in de oren klinken. Vooral als tussenpersoon voor opstal- en inboedelschade. Hierdoor is het lastig om op korte termijn een schadehersteller te vinden. Het duurt daardoor lang voor de schades van jouw klant zijn hersteld. Een oplossing is jouw klant zelf de schade te laten herstellen. Maar wat als je klant zelf geen klusser is? Geen paniek. Er zijn ook andere manieren, bijvoorbeeld direct herstel. In deze blog vertel ik je over direct herstel en onze drie meest ingeschakelde herstellers bij schade!
Zelf schade herstellen: kan dat?
De fraaie houten vloer van je klant is zwaar beschadigd na heftige regenval. Hij wacht al weken op een herstelofferte en het daadwerkelijke herstel zal nog langer op zich laten wachten. Hij vraagt jou of hij de vloer zelf kan herstellen. Wat is jouw advies?
WA-direct autoverzekering: medio 2021 schades sneller behandelen?
Als er een aanrijding plaatsvindt tussen twee partijen duurt het uitkeren van de schade soms erg lang. Daarom gaan verzekeraars eind 2021 de WA-direct verzekering testen. Wat betekent dit voor jou als adviseur?