Schade particulier

De boot gemist? Zo meld je annuleringsschade!

Jeoffrey Tomassen
Claimbehandelaar

Tijd voor vakantie! Iedereen heeft er zin in. Niemand wil het annuleren of voortijdig afbreken. Dat ligt voor de hand. Toch moet dat laatste soms gebeuren. Dat is natuurlijk erg vervelend voor jouw klant. Daar komt nog bij: een lastig en onduidelijk schadetraject. Hoe maak je eenvoudiger en sneller een melding op de annuleringsdekking? Wij helpen je graag verder.

Gebruik het annuleringsschadeformulier

Heb je echt de boot gemist? Of is je vlucht geannuleerd? Op NSN staat een apart schadeformulier voor het melden van annuleringen. Het algemene schadeformulier bevat namelijk veel vragen die niet relevant zijn voor annuleringen. Vul het annuleringsschadeformulier zo volledig mogelijk in. Dan kunnen wij de melding sneller afhandelen. Daarnaast hebben wij altijd de reden van annulering nodig. Wij moeten controleren of dit voldoet aan de voorwaarden. Pas daarna kunnen wij bepalen of de annulering gedekt wordt.

Het annuleringsschadeformulier vind je op NSN via de volgende link: nedasco-saf-annuleringsverzekering-v2022.pdf (nsn.nl)

Wordt de reis vooraf geannuleerd?

Dat is enorm balen voor jouw klant. Wij helpen graag door de melding snel te verwerken. Daarvoor hebben wij de volgende documenten nodig:

  • Het ingevulde schadeformulier
  • De boekingsstukken van de reis
  • De annuleringskosten nota

Soms geeft de vervoerder geen nota van de annuleringskosten. In dat geval kunnen wij kunnen een no-show verklaring opvragen. Hierin bevestigt de vervoerder dat de verzekerde geen gebruik heeft gemaakt van het vervoer. Wordt de reis om medische redenen geannuleerd? Dan kunnen wij om een verklaring van een arts vragen.

Wordt de reis afgebroken?

Bijvoorbeeld door ziekte of autopech? Vervelend! De verzekerde moet dan overleggen met de alarmcentrale. Deze kan vaak alternatief vervoer regelen, bemiddelen of akkoord geven voor de kosten.

Daarna ontvangen wij graag:

  • Het ingevulde schadeformulier
  • De boekingsstukken van de reis
  • Het dossiernummer van de alarmcentrale
  • De aangekochte vervoersbewijzen voor de eerdere reis terug. Dit geldt alleen als de reis niet geregeld is door de alarmcentrale.

Extra stukken

Afhankelijk van de situatie kunnen wij extra stukken opvragen. Deze zijn dan nodig om de annuleringen goed af te kunnen handelen.

Worden alle bovenstaande stukken ingestuurd? Dan is de kans groot dat meldingen in één keer afgehandeld worden. Wel zo fijn!

Heb je nog vragen?

Neem dan contact op met de afdeling Schade Brand Varia via 033 – 46 70 890 of brandvaria.schade@nedasco.nl.

Jeoffrey Tomassen

Jeoffrey Tomassen is claimbehandelaar bij de afdeling Schade Brand/Varia. Graag deelt hij zijn 15 jaar ervaring in de schadebehandeling… Maar nog liever denkt hij mee over nieuwe en niet eerder geziene schadegevallen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *