Nieuws Categorie: Adviseurs

2 juli 2025
Maak kennis met… Christelle van Hal
In de rubriek ‘Even voorstellen’ stellen medewerkers van Nedasco (en dochters) zich aan je voor. Vorige keer heb je kennisgemaakt met André Dhondt, consultant Schadeverzekeringen. Deze keer is de beurt aan Christelle van Hal.

30 juni 2025
De juiste verzekering voor de juiste doelgroep
Een goed advies hangt samen met een goed passend product. Als financieel adviseur wil je jouw klant een advies geven dat aansluit bij de situatie, wensen en het risicoprofiel van jouw klant. Maar hoe weet je of een verzekering écht aansluit bij het profiel van jouw klant?

24 juni 2025
Digitaal schade melden: zo doe je dat
Bij jullie kun je toch geen schade digitaal melden? Dat horen we regelmatig. Maar goed nieuws: dat kan wél. Vanuit de portefeuille van je klant op NSN meld je eenvoudig schade via een online schadeformulier. Hier kan je zowel kleine schades (bagatel) als grotere schades melden. In dit artikel lees je hoe je digitaal schade meldt en wat de voordelen zijn. Ook geven we je een aantal tips.

19 juni 2025
Wat betekent vakantieverlof van zieke werknemers voor jouw klant?
De zomervakantie staat voor de deur. Ook arbeidsongeschikte werknemers kunnen vakantieverlof aanvragen. Hoe werkt dat precies? En wat betekent dit voor de loondoorbetaling en de verzuimverzekering van jouw klant? We leggen het uit.

12 juni 2025
Maak kennis met… André Dhondt
In de rubriek ‘Even voorstellen’ stellen medewerkers van Nedasco (en dochters) zich aan je voor. Vorige keer heb je kennisgemaakt met Anna van Kommer, medewerker Schadeverzekeringen. Deze keer is de beurt aan André Dhondt, consultant Schadeverzekeringen.

6 mei 2025
De voorjaarsnota 2025; belangrijke informatie voor inkomensadviseurs
Er komt een wijziging aan in de WIA- en WGA-regels die direct gevolgen kunnen hebben voor jouw klant. In dit artikel lees je wat de terugkeer van de 60+ regeling en de kortere LGU-duur betekenen en waarom het belangrijk is om dit nu al te weten.

27 maart 2025
Het belang van UBO-registratie
Wij merken dat er regelmatig verwarring is over het aanleveren van UBO-gegevens. Daarom leggen we in dit artikel uit waarom het belangrijk is om UBO-gegevens actueel te maken en te houden.

4 maart 2025
Jouw persoonlijke serviceteam: zó werkt het
Heb je vragen over inkomen of schade? Dan kun je terecht bij onze Serviceteams: vaste teams van experts die jouw bedrijf en dossiers goed kennen. Maar hoe weet je wélk team voor jou klaarstaat en hoe bereik je het? We leggen het nog een keer uit.

5 februari 2025
Ondernemersregeling bpm voor bestelauto’s vervallen sinds 1 januari 2025
Sinds 1 januari 2025 is de bpm-ondernemersregeling voor bestelauto’s veranderd. In dit nieuwsbericht beantwoorden we de belangrijkste vragen over wat dit betekent voor jouw klanten.

22 januari 2025
Maak kennis met… Anna van Kommer
In de rubriek ‘Even voorstellen’ stellen medewerkers van Nedasco (en dochters) zich aan je voor. Vorige keer heb je kennisgemaakt met Lenny van Klaveren, medewerker Serviceteam Particulier. Deze keer is de beurt aan Anna van Kommer, medewerker Schadeverzekeringen.

5 november 2024
Het belang van tijdig ziekmelden van je werknemers
De herfst is aangebroken, de periode waarin meer werknemers zich ziek melden. Het is juist nu het moment om je klanten met een ziekteverzuimverzekering te wijzen op het belang van tijdig ziekmelden. Lees verder waarom dit belangrijk is en hoe je dit het best doet.

16 september 2024
Nedasco eerste serviceprovider met SVI Check
Nedasco heeft als eerste en enige serviceprovider de Sociaal Verantwoord Incasseren (SVI) Check ontvangen. Deze erkenning bevestigt onze toewijding aan een respectvolle en eerlijke manier van incasseren.

29 augustus 2024
Nedasco uitgeroepen tot ‘Great Place to Work’
Nedasco is officieel een Great Place to Work. De serviceprovider in schadeverzekeringen, onderdeel van a.s.r., behaalde het certificaat als erkenning voor goed werkgeverschap, op basis van positieve waarderingen van eigen medewerkers.

26 juni 2024
Top 5 risico’s bij garagebedrijven: checklist én praktische tips
Garagebedrijven hebben te maken met veel diverse risico’s waar eigenaren zich niet altijd bewust van zijn. Jij wilt als adviseur je klant optimaal adviseren over de risico’s die ze lopen en een garageverzekering op maat samenstellen.

29 mei 2024
Een wijziging op een inkomenpolis. Hoe werkt het?
Het komt regelmatig voor dat er iets gewijzigd moet worden op een inkomenpolis binnen onze volmacht. Denk bijvoorbeeld aan een adres of bedrijfsnaam. Maar welke wijzigingen moet jij of de werkgever doorgeven en welke doen wij? En hoe geef je een wijziging eigenlijk door? We nemen je graag mee in het proces.