Veelgestelde vragen over Nedasco VerzekeringsInzicht
Hoe activeer ik mijn account?
U ontvangt twee mails met inlogcodes (controleer inbox spam / ongewenste e-mail wanneer u deze mails niet in uw inbox vindt). Heeft u uw account nog niet geactiveerd? Doe dit dan direct. Dit is nodig om taken voor lopende ziekmeldingen te ontvangen.
Let op: bij de eerste keer inloggen kunt u kiezen voor sms-verificatie. Dit gaat sneller dan verificatie via e-mail.
Hoe beheer ik gebruikers?
Wilt u collega’s toegang geven tot het portaal? Nadat u bent ingelogd, regelt u dit eenvoudig via het dashboard. Klik op Gebruikers in het menu aan de linkerkant. Klik daarna rechtsboven op Gebruiker toevoegen. Hier kunt u ook op elk moment rollen en rechten toekennen en intrekken.
Gebruik ik naast Nedasco VerzekeringsInzicht ook nog steeds Xpert Suite als verzuimportaal?
Met de komst van Nedasco VerzekeringsInzicht maakt u niet langer gebruik van XpertSuite voor uw verzuim- en verzekeringszaken.
Let op: het contact met uw arbodienst blijft verlopen via de gebruikelijke kanalen. Het kan dus voorkomen dat u XpertSuite wel blijft gebruiken voor het contact met uw arbodienst (wanneer dit al het geval was).
Mijn medewerker is ziek. Hoe geef ik extra informatie door via het portaal?
Het kan zijn dat wij aanvullende informatie nodig hebben. Denk aan een loonstrook of een terugkoppeling van de bedrijfsarts aan de werkgever. Het kan ook zijn dat we een WIA-beschikking opvragen. In die gevallen openen wij een actie in uw portaal. U ontvangt hiervan een melding per e-mail. Vervolgens kunt u het gevraagde document uploaden in het verzuimportaal.
Wij nemen de uitkeringsaanvraag pas in behandeling nadat we de gevraagde documenten binnen hebben. Upload het gevraagde document dan ook binnen de gestelde termijn. Heeft u na meerdere herinneringen nog niets geüpload? Dan sluiten wij de actie. Neem contact met ons op als u de actie opnieuw wilt openen.
Verwerking per werknemer
Met Nedasco VerzekeringsInzicht behandelen wij de uitkeringen voortaan per werknemer. Dit betekent dat wij niet langer wachten op ontbrekende informatie van andere werknemers voordat we een uitkering behandelen.
Waar vind ik meer tips en instructies?
Wilt u meer weten over alle mogelijkheden van uw nieuwe verzuim- en verzekeringsportaal? Klik na inloggen op het vraagtekenicoontje rechtsboven in uw scherm. Hierachter treft u uitleg en instructiefilmpjes over allerlei onderwerpen. Bijvoorbeeld hoe u gebruikmaakt van de VI-app.