Werkgeversportaal
Beheer eenvoudig al uw werknemergegevens in Xpert Suite
Xpert Suite is een onderdeel van het Nedasco Full Service Inkomen Pakket: een pakket met de belangrijkste inkomensverzekeringen en uitgebreide diensten rondom ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid.
Heeft u nog vragen?
Bekijk ook onze
Komt u er niet uit? Neem dan gerust contact met ons op via telefoonnummer 033 – 46 70 861 of e-mail inkomen.claims@nedasco.nl.
Controleer uw gegevens
Voor een eventuele uitkering maken wij gebruik van de gegevens in Xpert Suite. Het is daarom belangrijk dat alle werknemersgegevens actueel zijn.
Gegevens controleren en bijhouden
Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn en voor het eventueel uitkeren van een claim is het belangrijk dat uw gegevens actueel zijn. Controleer daarom de ingevoerde gegevens.
Gegevens wijzigen
U bent zelf verantwoordelijk voor het bijhouden van uw werknemersgegevens in het werkgeversportaal. U kunt deze eenvoudig zelf online wijzigen. Let op: het is ook belangrijk dat úw contactgegevens (uw e-mailadres is noodzakelijk!) juist en volledig zijn.
Wat doen wij met deze gegevens?
De contactgegevens zijn nodig om u over een uitkering te kunnen informeren. De gegevens van uw medewerkers gebruiken wij om de verzuimmelding door te geven aan uw arbodienst en om de uitkering te berekenen.
Veelgestelde vragen
Staat uw vraag niet in bovenstaand overzicht, dan kunt u de handleiding van het verzuimsysteem XpertSuite raadplegen. Deze kunt u hier bekijken.
1. Waarom kan ik niet inloggen?
- Let erop dat u de hele gebruikersnaam invoert, dus niet alleen de cijfers maar alles wat er in de mail na de dubbele punt volgt. Een voorbeeld van een gebruikersnaam is: nedasco.nr12345678.
- Voor de zekerheid kunt u de gebruikersnaam en het wachtwoord uit de e-mail rechtstreeks kopiëren en plakken.
2. Bij de eerste keer inloggen verschijnen er meerdere beveiligingen waaronder de sms-code, Google Authenticator en Ubikey. Moet ik deze allemaal gebruiken?
Nee, u hoeft slechts één van deze beveiligingen te kiezen. Als u bijvoorbeeld voor de sms-code kiest, kunt u de overige beveiligingen overslaan door op ‘Overslaan’ te klikken.
3. Waarom is er een 2 factor authenticatie?
Deze extra veiligheid is ingebouwd in verband met de AVG.
4. Waar vind ik een overzicht van mijn werknemers?
Om een overzicht van alle werknemers te zien, gaat u in het Homescherm naar “uitgebreid zoeken” en scrolt u naar beneden. Vervolgens klikt u op de rode button met “Zoeken” en het overzicht verschijnt.
5. Waarom kan ik het veld ‘Functie’ niet invullen als ik een werknemer toevoeg?
U klikt eerst op “Functie toevoegen”. Vervolgens kunt u een functienaam en code invoeren (bijvoorbeeld Secretaresse en 01). Hierna kunt u de aangemaakte functie selecteren met het vergrootglas achter Functie.
6. Waar vind ik de uitkeringsspecificatie?
Deze kunt u vinden in het trajectendossier van het dossier van uw bedrijf.
7. De aanhef staat verkeerd in het systeem, kan ik dit aanpassen?
Nee, dit kunt u niet zelf doen. Stuur hiervoor een verzoek naar inkomen.claims@nedasco.nl.
8. Wanneer ontvang ik de uitkeringen?
Wij behandelen alle claims altijd in de daarop volgende maand. Zo worden de claims over de maand januari uiterlijk de laatste dag van februari behandeld.
9. Waarom ontvang ik steeds mails over taken?
In het nieuwe systeem ontstaan taken voor de werkgever. Als u een taak heeft volbracht kunt u deze op uitgevoerd zetten. U klikt op het pijltjesicoon voor de taak en kiest dan “uitgevoerd” in het dropdownmenu.
10. Ik heb een zieke werknemer en ontvang geen uitkering. Hoe kan dat?
Als u geen arbodienst heeft meeverzekerd op uw verzekering, dan ontvangen wij per e-mail graag het verzuimoverzicht over de betreffende maand. U kunt deze mailen naar inkomen.claims@nedasco.nl. Wij behandelen alle claims altijd in de daarop volgende maand. Zo worden de claims over de maand januari in de maand februari behandeld.
11. Waarom kan ik het veld ‘Functie’ en ‘Afdeling’ niet invullen als ik een werknemer toevoeg?
U klikt eerst op “afdeling toevoegen’ en ’ nieuwe functie toevoegen”. Vervolgens kunt u een functienaam en code invoeren (bijvoorbeeld Secretaresse en 01). Hierna kunt u de aangemaakte functie selecteren met het vergrootglas achter Functie.
12. Is uw account geblokkeerd doordat u een aantal maal een onjuist wachtwoord heeft ingevoerd?
Binnen enkele minuten wordt uw account automatisch weer vrijgegeven.
13. Hoe accordeer ik een schadespecificatie?
In Xpert Suite is het niet meer nodig om de specificatie te accorderen. Als de specificatie klaar staat, ontvangt u een bericht van ons. De schade-uitkering wordt binnen 5 werkdagen betaald.
14. Kan Nedasco de verzuimpercentages voor mij aanleveren?
Deze gegevens kunnen wij helaas niet bij jou aanleveren. Wij hebben zowel voor de werkgever als adviseur een instructie om de rapportages uit het systeem te downloaden. De adviseuromgeving ziet er net wat anders uit.
Handleiding Werkgever verzuimrapportage uitdraaien uit Xpert Suite
Handleiding Adviseur verzuimrapportage uitdraaien uit Xpert Suite
Let op: bij een externe arbodienst dient de werkgever de verzuimrapportages zelf bij de arbodienst op te vragen.
Staat uw vraag hier niet tussen?
Neem dan contact op met onze Inkomendesk via 033 – 467 08 61 of via inkomen.claims@nedasco.nl.
Instructievideo’s
Inlogprocedure
Voor meer info over het inlogprocedure kunt u deze instructie bekijken:
Startpagina & statistieken
Voor meer informatie over de startpagina of het inzien van statistieken kunt u deze instructie bekijken:
Ziekte of herstel melden
Voor meer informatie over het melden van herstel of ziekte kunt u deze instructie bekijken:
Werkgever gegevens
Bekijk deze instructie over het inzien van werkgever gegevens:
Claimspecificaties
Voor meer informatie over het inzien van claimspecificatie(s) kunt u deze instructie bekijken:
Werknemer toevoegen of wijzigen
Voor meer informatie over het wijzigen of toevoegen van een werknemer kunt u deze instructie bekijken: