Ondernemen

Hoe helpt een serviceprovider jou om efficiënter te werken?

Redactie
Nedasco B.V.

Efficiënter werken zorgt voor een beter rendement. Dat klinkt logisch en je wilt daar ook graag voor kiezen. Maar al gauw blijkt dat je in dat proces wel wat ondersteuning kunt gebruiken. Kan bijvoorbeeld een serviceprovider je helpen de werkdruk te verminderen en toch betere resultaten te halen? En hoe doet een serviceprovider dat dan?

De belangrijkste manier waarop een serviceprovider kan bijdragen aan een kleinere werkdruk en een beter rendement is een sneller offertetraject. Je kunt bij een serviceprovider in één keer meerdere offertes en premieberekeningen van verschillende maatschappijen binnenhalen. Ook van verzekeraars waar jij geen aanstelling hebt en maatwerkoffertes. Je krijgt het allemaal op één vertrouwde plek en hoeft niet meer van het ene extranet naar het andere. Gegevens voer je slechts een keer in en dan kun je snel de uitkomsten vergelijken. Ook door gebruik te maken van handige tools en checklists van een serviceprovider kun je sneller je klant bedienen. En hoe minder rekeningen courant, hoe overzichtelijker en eenvoudiger je administratie.

Hogere automatisering

Een serviceprovider kan bovendien zorgen voor een hogere mate van automatisering binnen je kantoor. Als je mee kunt liften met hun systeem, realiseer je een enorme tijdwinst. Je administratie is sneller bijgewerkt, relevante berichten en documenten komen automatisch bij je binnen, de postverwerking verloopt sneller en er worden minder fouten gemaakt. Dit geeft een enorme administratieve verlichting en je focus kan daardoor meer komen te liggen op advisering. Daarnaast kan een serviceprovider je ook heel praktisch ondersteunen. Door bijvoorbeeld jouw telefoon- en e-mailverkeer te verzorgen. Tijdelijk of permanent. Helemaal of gedeeltelijk.

Korte lijnen, snel geholpen

Maar het zijn niet alleen de tools en de systemen van een serviceprovider die je efficiënter laten werken. De mensfactor is minstens zo belangrijk. Op dat vlak zie je grote verschillen tussen een serviceproviders en verzekeringsmaatschappijen. Bij serviceproviders kun je rekenen op de kennis en kunde van echte mensen. Belangrijk, want de zakelijke markt kan complex zijn en vragen om maatwerk. Moet je contact opnemen met de maatschappij voor informatie, overleg en creatieve oplossingen? Dan is de kans groot dat je in de wacht gezet wordt aan de telefoon. Of dat je de verkeerde personen aan de lijn krijgt en jij je vraag meerdere keren moet stellen. Maatschappijen zijn vaak logge organisaties waar het systeem van persoonlijke relaties is wegbezuinigd.

Werk je met de juiste serviceprovider, dan heb je daar geen last van. Je klopt daar aan met je vragen en dilemma’s en hebt geen wachttijd, maar korte lijnen en kundige medewerkers met een schat aan kennis en ervaring. Dat betekent snel antwoord op je vragen en verlost van de rompslomp. Als dit voor jou belangrijk is, ga dan na bij wie je je het best kunt aansluiten. Want deze dienstverlening verschilt ook van serviceprovider tot serviceprovider.

Sparren met een expert

Een beter rendement bereik je ook door te professionaliseren, doelen te stellen en keuzes te maken. Dat doe je niet even op een regenachtige zondagmiddag, het is een proces van de lange adem. Het kan daarbij prettig zijn om te sparren met iemand die verstand van zaken heeft en die jouw uitdagingen en de markt kent en begrijpt. Die persoon kun je vinden in je directe omgeving of bijvoorbeeld bij een goede serviceprovider. Daar zitten mensen die je wijzen op de belangrijkste trends en ontwikkelingen en de kansen die jij daardoor hebt. Wie je ook kiest, door iemand om hulp te vragen ga je anders nadenken over de richting die je wilt inslaan en hoe je daarbij concrete doelen stelt.

Ontwikkelen als ondernemer

Een aantal serviceproviders helpen je verder met hun blogs en whitepapers die mooie tips bevatten en belangrijke aandachtspunten. Ook bieden zij in samenwerking met andere partijen trainingen en opleidingen aan om je kwaliteiten als adviseur en ondernemer te verbeteren. Zo leer je om niet langer klakkeloos maar alles te doen zoals je dat gewend bent, maar een focus te kiezen en weg te snijden wat jouw groei belemmert. Ook hier geldt weer: serviceproviders bieden niet allemaal ondersteuning bij je ondernemerschap. Is dit voor jou van toegevoegde waarde, kies dan de serviceprovider die je op dat terrein het meest te bieden heeft.

Checklist effectief adviesgesprek

Als jij een adviesgesprek zo efficiënt mogelijk doet, is het ook het meest effectief. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Als adviseur wil je een goede indruk achterlaten én je doel bereiken. Vergroot jouw kansen met deze checklist.

Op zoek naar ondersteuning

Veel advieskantoren willen verder opschuiven naar de zakelijke adviesmarkt. Begrijpelijk, want de behoefte aan advies is daar groot; maar liefst 9 van de 10 bedrijven maakt gebruik van de diensten van een financieel adviseur. Maar als je kiest voor die richting, vraagt dat om een manier van werken waarbij professionele ondersteuning onontbeerlijk is. Ga dus op zoek naar partijen die jou kunnen helpen, zodat jij je kunt concentreren op de leukste kant van je werk: klanten adviseren.

Redactie

De redactie van Nedasco werkt samen met verschillende specialisten binnen Nedasco. Ons doel? Interessante en leuke content schrijven voor jou!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *