Schade particulier

Particuliere one-stop-shop in de praktijk

Folko de Raad
Senior medewerker Serviceteam Particulier

In mei 2021 zijn het Serviceteam Particulier (volmacht afdeling) en de afdeling Provinciaal nauwer gaan samenwerken. Hierdoor sluiten onze dienstverleningen beter op elkaar aan. Wanneer iets niet in de volmacht past, dan wordt er in overleg met de adviseur gekeken in hoeverre het risico provinciaal is onder te brengen. Hiermee willen wij als een ‘one-stop-shop’ fungeren.

Wat is een one-stop-shop?

Wij zijn jouw particuliere one-stop-shop! Dit houdt in dat we voor elk risico een verzekeringsoplossing voor je zoeken. Dit doen we door eerst te kijken naar onze volmachten. Vinden we hier geen oplossing? Dan kijken we naar onze provinciale kanalen. Zo proberen we je zo goed mogelijk te helpen.

Volmachtsmogelijkheden

Ons doel is om voor elk risico een oplossing te zoeken. Oftewel: om een one-stop-shop te zijn voor volmacht én provinciaal. Maar weet dat er veel mogelijk is in volmacht. Zo hebben we onder meer afspraken gemaakt met verschillende maatschappijen die middels een Special Limit vaak wat verder willen gaan dan de gebruikelijke volmachtlimieten. Daarbij speelt mee dat het om een totaalrelatie moet gaan om dergelijke risico’s binnen de volmacht op te nemen. Als dit laatste niet mogelijk is, kunnen we kijken of het provinciaal is onder te brengen. En natuurlijk moeten we niet vergeten dat er ook onverzekerbare risico’s zijn die wij niet kunnen verzekeren.

Alles in één pakket

Maak het verschil voor jouw klanten door verzekeringen van verschillende verzekeraars in één particulier pakket op te nemen. Als adviseur krijg je bij Nedasco ook de nodige tools, kennis en dienstverlening.

Alternatieven

Voor de begeleiding en het zoeken naar een alternatief buiten de volmacht worden er kosten in rekening gebracht. Dit is 5% van de premie als de polis provinciaal kan worden ondergebracht. Op dit moment zien wij een aantal producten veelvuldig voorbijkomen die niet binnen de volmacht kunnen maar wel provinciaal. We hebben het bijvoorbeeld over:

  • Jetski’s
  • Leegstaande woningen en/of langdurige verbouwingen
  • Woningen met traditionele rieten daken
  • Bouwverzekering voor particulieren (C.A.R. verzekering)
  • Particuliere autoverzekeringen die ruim boven de volmachtlimiet komen. In deze situatie is er vaak een mogelijkheid bij Turien & Co.

Vragen?

Binnen het Dashboard van het Nedasco ServiceNet is een tegel beschikbaar waarin de gehele routing per maatschappij wordt beschreven. Daarin wordt onderscheid gemaakt tussen de routing van Zakelijk en Particulier. Wil je dat een acceptant van Particulier meedenkt voor een passende oplossing? Neem dan contact op met het Serviceteam Particulier via serviceteam.particulier@nedasco.nl of via 033 – 46 70 830.

Folko de Raad

Folko de Raad is specialist Serviceteam Zakelijk. Voorheen was hij senior medewerker Serviceteam Particulier. Waar hij eerst regelmatig kennis deelde op het gebied van particuliere verzekeringen, doet hij dat nu met veel plezier over zakelijke.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *