Dámini Sheombarsing werkt al jaren bij Nedasco en heeft onlangs de overstap gemaakt van Schade Particulier naar Schade Zakelijk. Hier is zij teamleider van het serviceteam. Wij zijn benieuwd hoe de eerste 100 dagen in deze rol Dámini bevallen zijn. Ook vroegen we wat zij als directeur van een verzekeringsmaatschappij zou doen en wat ze absoluut niet zou missen in de verzekeringswereld.
Je werkt al een tijdje bij Nedasco. Kun je je toch nog een keertje voorstellen?
Ik heb een studie Nederlands Recht gevolgd in Groningen met de bedoeling om juridisch werk te gaan doen. Een loopbaan in de verzekeringswereld had ik eigenlijk niet voor ogen. Bij toeval ben ik bij DEKRA Claims & Expertise gaan werken en in aanraking gekomen met de verzekeringsbranche. Daarna heb ik bij Meeùs (AON) gewerkt. Sinds 6 jaar werk ik bij Nedasco, waarvan 5 jaar als teamleider acceptatie particulier.
Waarom heb je de overstap naar zakelijk gemaakt?
In mijn functie als teamleider particulier heb ik veel dingen mogen veranderen. We hebben nieuwe tools voor onze adviseurs geïntroduceerd en een nieuw team samengesteld. De afdeling staat nu als een huis. Ik krijg energie van veranderprocessen en toen ik de vacature voor teamleider zakelijk zag, dacht ik: ja, dat wil ik!
Het zakelijke team is net over naar een nieuwe manier van werken in klantteams en ik heb zin om dat verder uit te bouwen.
Was het spannend om deze keuze te maken?
Dat was het zeker. Ik ken de mensen natuurlijk wel, omdat het collega’s zijn. Toch werk ik nu heel anders met ze samen. Ook inhoudelijk is er nog veel te leren. Dit team heeft een andere visie en strategie. Genoeg uitdaging dus!
Wat is je meegevallen?
Wat ik leuk vind, is dat iedereen zo enthousiast is over de introductie van de klantteams. Niet alleen de collega’s. Ook hoor ik veel enthousiaste adviseurs die blij zijn met de korte lijnen en het directe contact.
Welke stappen wil je op korte termijn maken?
Ik wil het beurskanaal, waar we dit jaar mee begonnen zijn, verder uitbouwen en onze processen, zoals naverrekeningen, efficiënter maken. Ook wil ik de kwaliteit van productrationalisaties verbeteren.
Wat is de grootste uitdaging die je ziet?
Nedasco wil de beste zakelijke serviceprovider zijn. Hiervoor zijn wij ook afhankelijk van andere partijen. Bijvoorbeeld bij de ontwikkeling van onze tools. De verbeteringen en veranderingen gaan mij niet altijd snel genoeg.
Wat is het grootste verschil tussen particulier en zakelijk?
Ik merk dat er bij zakelijk meer sprake is van maatwerk. Bij particulier ligt de focus op STP oftewel automatische verwerking. Een ander groot verschil is natuurlijk het werken in klantteams, want die heeft de afdeling particulier niet.
Hoe bevalt het nieuwe pand?
Dat bevalt heel goed. Het pand is helemaal voor ons, dus iedereen is je collega. Ook zijn de lijntjes nu nog korter. Het kantoor is mooi verbouwd en ik vind het heel leuk om adviseurs hier te ontvangen.
Ben je ook nog een beetje sportief?
Jazeker! Ik kom op de fiets (wel elektrisch hoor) naar kantoor en ik fitness 3x in de week.
Wat doe je nog meer naast je werk?
We zijn net verhuisd, dus daar ben ik erg druk mee geweest. Verder wil ik zoveel mogelijk tijd doorbrengen met mijn gezin, we hebben een zoontje van 2. We houden van mooie verre reizen maken, dus ik hoop dat we dat binnenkort weer kunnen doen.
Wat zou jij niet missen in verzekeringsland?
Direct writers. Dat zijn verzekeraars die zonder tussenpersonen werken en lagere premies hanteren. Daar hebben we best last van. De dienstverlening is ook heel anders. Je mist dan de meerwaarde die adviseurs en wij als serviceprovider wel kunnen bieden.
Als jij een dag directeur van een verzekeringsmaatschappij was: wat zou jij op de agenda zetten?
Waarschijnlijk het uitbreiden van diensten of een andere markt aanboren. In het kader van consolidatie blijven er steeds minder partijen over.
Tot slot: wat is jouw favoriete koffie?
Haha, die heb ik niet. Ik drink thee.