Klantverhaal

Marijs Verzekeringsadvies maakt een vliegende start met Nedasco

Marijs maakt stappen als ondernemer door zijn administratie uit te besteden. Zo richt hij zich volledig op het adviseren van zijn klanten.

Edwin Marijs

Eigenaar Marijs Verzekeringsadvies

Edwin Marijs, eigenaar van Marijs Verzekeringsadvies, heeft ruim 20 jaar ervaring in het adviseren van allerlei verschillende soorten bedrijven in de meest uiteenlopende branches. Dankzij deze jarenlange ervaring en als eigen ondernemer weet hij als geen ander waar de ondernemer behoefte aan heeft. Recent is hij zijn eigen advieskantoor gestart. Hiervoor was hij op zoek naar een partij die werk voor hem uit handen neemt en hem (daar waar nodig) kan aanvullen met specialistische kennis.

Hoe ben je bij Nedasco terecht gekomen?

“Ik ken Nedasco uit mijn tijd dat ik werkzaam was als Commercieel Manager bij een ander advieskantoor. In die tijd heb ik de samenwerking met Nedasco als zeer prettig ervaren. De contacten zijn goed. Als adviseur richt ik mij op de zakelijke markt, net als Nedasco.”

Ik kan altijd rekenen op de hulp van een superspecialist

“Nedasco is qua kennis op bijvoorbeeld inkomensgebied echt een verlengstuk. Bij het adviseren van risico’s rondom verzuim en arbeidsongeschiktheid kom ik zelf een heel eind. Toch merk je dat op het gebied van duurzame inzetbaarheid er vele ontwikkelingen zijn en er een hoop mogelijk is. Dan is het fijn dat ik kan rekenen op de kennis en kunde van de inkomensspecialisten van Nedasco. En als ik bij een groot bedrijf aan tafel zit, is het fijn als ik een specialist duurzame inzetbaarheid kan meenemen. Op deze manier kom ik goed beslagen ten ijs.Dat is voor mij echt een meerwaarde.”

“Nedasco kan ondernemers ondersteunen die hun advieskantoor naar een hoger niveau willen tillen, bijvoorbeeld door het overnemen van werkzaamheden of het vergemakkelijken van processen."

Edwin Marijs
Eigenaar van Marijs Verzekeringsadvies

Nu is 50% van mijn eerste acquisitiegesprekken al succesvol

“Ook verzorgt Nedasco de administratieve zaken, zoals het incasseren van de premies en een gedeelte van mijn back-office-werkzaamheden. Hiervoor maak ik gebruik van de dienstverlening van Ensupport. Zij nemen schademeldingen aan, voeren wijzigingen door en nemen de telefoon op met mijn kantoornaam. Erg handig. Zo kan ik mij volledig richten op het adviseren en binnenhalen van nieuwe klanten. Voor dat laatste maak ik trouwens gebruik van de aanvullende dienst Zakelijke Acquisitie door Care2Contact. Dat bevalt prima. Zij regelen voor mij 10 afspraken per maand bij mogelijk nieuwe klanten. En bij zeker driekwart hiervan heb ik een erg leuk en goed gesprek. Het mooie hierbij is dat bijna de helft van de eerste gesprekken al resulteert in een nieuwe relatie voor ons kantoor. Als ik zelf ‘koud’ ga bellen voor nieuwe klanten krijg ik dit resultaat echt niet voor elkaar. Los van het feit wat het me dit in tijd bespaart.”

Via één kanaal toegang tot bijna de hele markt

“Nedasco werkt met bedrijfspakketten, zowel op inkomen- als zakelijk schadegebied. Ik heb daarbij de keuze uit een groot aantal volmachtproducten, met ieder hun eigen sterke punten. Dit spreekt mij erg aan. Daarnaast heb ik toegang tot volmachten, waar ik normaal geen toegang toe zou hebben. Ik kan hiermee concurreren met zo goed als de hele verzekeringsmarkt. En als er geen volmachtoplossing is, dan heb ik altijd nog toegang tot een groot aanbod via de provinciale kanalen. Een samenwerking met Nedasco levert mij als ondernemer op: tijd, gemak en nieuwe klanten.”

De hulp van Nedasco

“Bij Nedasco loop de automatisering ook verder door. Dit merk je bij de bedrijventool, daardoor kan je sneller offertes maken. Dit vind ik belangrijk, bijvoorbeeld wanneer je een gesprek hebt met een nieuwe zakelijke klant. Dan is het niet handig als je drie weken moet wachten op een nieuwe offerte. Daarom is het een pluspunt dat dit nu redelijk snel gebeurd. Deze tool moet wel door ontwikkeld worden, er zijn nog punten die voor verbetering vatbaar zijn. Ik zie en merk dat men daar hard mee bezig is, dus ik heb er vertrouwen in dat dat goedkomt. Het is voor Nedasco en haar klanten belangrijk om de markt in de gaten te houden en balans te zoeken tussen automatisering en persoonlijk contact.”

Samenwerken met Nedasco

“De samenwerking is intensief. We hebben frequent contact en korte lijnen. Het telefonisch contact verloopt vlot. In de samenwerking waardeer ik het persoonlijke contact. Er wordt interesse getoond in mij of mijn partner. Daarnaast zorgt dit persoonlijke contact ervoor dat wanneer zaken niet goed gaan, het makkelijker is om mensen hierop aan te spreken. De snelheid, korte lijnen en de persoonlijke aandacht maken dat ik andere kantoren zou aanbevelen samen te gaan werken met Nedasco.”

Meer weten? Laat dan jouw gegevens achter