Schade particulier

Actieve schaderegeling bij verkeersschade

Iris Huldij
Claimbehandelaar schade

Schade door aanrijding is nooit leuk, vooral als er sprake is van letsel. Wij kunnen als (volmacht)verzekeraar het leed niet wegnemen, maar we kunnen het wel proberen te verzachten. Hoe? Door met zijn allen bij te dragen aan een actief schaderegelingsbeleid.

Wat houdt een actief schaderegelingsbeleid in?

Het actieve schaderegelingsbeleid is in het leven geroepen met als doel om een claim zo snel mogelijk af te wikkelen. Concreet betekent dit dat verzekeraars de afspraak hebben gemaakt om gedupeerden actief te benaderen.

Snelle afwikkeling van de financiële schade is daarbij zeer wenselijk. Zeker in het geval van een aanrijding waarbij letsel is ontstaan*. Daarnaast kunnen wij beter de belangen van de klant behartigen als wij vanaf het begin helderheid hebben. Een (eventuele) betrokken expert krijgt direct een beeld van de schade. En mocht er sprake zijn van een discussie? Dan kunnen we die sterker aangaan.

*Ondanks dat wij schades zo snel mogelijk willen regelen, zijn letselschades vaak dermate ingewikkeld dat een snelle afhandeling niet gegarandeerd is.

Geen directe melding van schade is zonde

Het komt soms voor dat wij niet direct op de hoogte zijn van een voorgevallen aanrijding. De schade is in dat geval niet meteen bij ons gemeld. Wij vernemen dan pas later in het traject (bijvoorbeeld door een belangenbehartiger of advocaat van een tegenpartij) dat er sprake is van een schade. Dit is zonde, want binnen het streven naar actieve schaderegeling is die tijdswinst juist belangrijk.

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de continu veranderende markt. Elke maand in je mailbox.

Inschrijven

Wat kan jij doen als tussenpersoon?

Wanneer jij melding krijgt van een verkeersschade, vraag dan jouw klant zo snel mogelijk om een ingevuld Europees schadeformulier en stuur dat aan ons. Wij kunnen de schade dan direct oppakken. Hiermee draag jij bij aan het actief melden van schade. Daarnaast wordt hiermee ook aan de verplichting voldaan de schade zo snel mogelijk te melden en voorkomt het onnodige kosten (door bijvoorbeeld belangenbehartigers).

Voor de volledigheid wijzen wij erop dat het Europees schadeformulier telefonisch of per mail bij Nedasco (schade verkeer 033- 4670 800 of via mail: autoschade@nedasco.nl ) op te vragen is indien wenselijk. Overigens kan het formulier ook digitaal via Servicenet worden benaderd.

Vragen?

Heb je vragen over actieve schademeldingen? Neem dan contact op met de afdeling Schade Motorrijtuigen via 033 – 46 70 800 of via autoschade@nedasco.nl

Iris Huldij

Iris Huldij is claimbehandelaar op de afdeling Schade Brandvaria. Zij is al sinds 2006 werkzaam in de bank en verzekeringsbranche. Iris zet de klant centraal door mee te denken en op zoek te gaan naar de best mogelijke oplossing. Haar opgedane kennis en ervaring komt hierin goed van pas.

Laat een reactie achter