KLANTVERHAAL   

Van een 70-urige werkweek naar een werkweek van 40 uur

Met Alexander Hazenberg, eigenaar

Alexander Hazenberg, eigenaar van Assurantiekantoor Hazenberg, heeft zich gespecialiseerd in schadeverzekeringen voor de particulier en het MKB. Alexander vindt persoonlijke benadering bij zijn relaties erg belangrijk. Toen zijn vader stopte met werken en hij na een paar jaar een werkweek van zo’n 70 uur had, ging hij op zoek naar een partij die werk van hem kon overnemen. Dit mocht echter niet ten koste gaan van de tevredenheid van zijn relaties.

Ik werkte ruim 70 uur per week

“In het begin nadat mijn vader gestopt was met werken, kon ik vrij makkelijk al mijn werkzaamheden in mijn eentje doen, omdat Nederland nog in een crisis zat. In de loop van de jaren werd het werk echter steeds meer. Van een werkweek van 40 uur in 2012 ging ik naar een werkweek van ruim 70 uur in 2018. Ik was bijna elke avond aan het werk en in de weekenden maakte ik ook best wat uren.

De vakanties werden een steeds groter probleem. Mijn vader was mijn vervanger, maar hij kon niet alle werkzaamheden in zijn eentje doen als ik op vakantie was. Het resultaat na 10 dagen vakantie was een waslijst terugbelnotities, een hoop administratie en een mailbox die explodeerde. Ik moest al dit werk weer weg zien te werken tijdens mijn gewone werkzaamheden.

Ik heb dit een aantal jaren volgehouden, maar in februari 2018 knakte er bij mij iets. Ik was er klaar mee. Maar wat nu? Ik wilde geen personeel aannemen en portefeuilleverkoop bleek na onderzoek ook geen optie.”

Kantoornaam

Assurantiekantoor Hazenberg  www.assurantiekantoorhazenberg.nl

Geïnterviewde 

Alexander Hazenberg, eigenaar van Assurantiekantoor Hazenberg

Assurantiekantoor Hanzenberg maakt gebruik van:

Ensupport neemt de telefoon op en handelt e-mails af

“Via Nedasco ben ik toen in aanraking gekomen met Ensupport. De medewerkers van Ensupport nemen voor de adviseur de telefoon op, handelen e-mails af en nemen alle hieruit voortkomende werkzaamheden op zich.”

“Ik heb veel meer rust gekregen in mijn werk. Ik kan mij nu volledig richten op het bezoek van bestaande en nieuwe relaties wat ik erg leuk vind.”

Alexander Hazenberg
Eigenaar van Assurantiekantoor Hazenberg

Ik kan mij nu volledig richten op het bezoek van relaties, wat ik erg leuk vind

“De samenwerking met Ensupport is eigenlijk voor iedereen beter. Ik heb veel meer rust gekregen in mijn werk. Ik kan mij nu volledig richten op het bezoek van bestaande en nieuwe relaties wat ik erg leuk vind. Daarnaast is het voor mijn relaties ook goed. Het kantoor is tijdens kantoortijden altijd bereikbaar en zaken worden meteen door een vast aanspreekpunt opgepakt en geregeld. De medewerkers van Ensupport zijn gespecialiseerd in dit soort werkzaamheden. Misschien zijn ze nog wel beter in deze werkzaamheden dan ik.”

Ensupport wikkelt nu 90% van de telefoontjes af

“90% van de telefoon wordt nu door Ensupport afgewikkeld. Het gaat hierbij om afwikkeling van schades, mutaties, offertes opmaken etc. Mijn werkzaamheden zijn behoorlijk veranderd en ik werk weer 40 uur per week! Daarnaast heb ik er natuurlijk ontzettend veel vrije tijd voor terug gekregen. Die besteed ik voor een groot deel aan sportief bezig zijn. Hardlopen is mijn passie. Momenteel ben ik aan het trainen voor de marathon van Rotterdam. Zonder Ensupport was ik hier nooit aan begonnen.”

Meer weten? Laat dan uw gegevens achter:

Lees nog meer klantverhalen

Blank Advies breidt hun zakelijke portefeuille uit met 84 nieuwe klanten door gebruik te maken van onze tools en de Inkomendesk.
Lees meer »

Hanzesteden Bedrijfsverzekeringen maakt een groei door in het aantal inkomensverzekeringen door o.a. gebruik te maken van tools en aanvullende diensten. Lees meer »