Generali-polissen vereisen mogelijk actie

Omdat het merk Generali niet meer gevoerd zal worden in de Nederlandse markt, wordt de verkoop van de verzekeringen van Generali per 28 maart 2018 stopgezet. Wat betekent dit voor u en uw klanten?

Wat verandert er voor uw bestaande klanten?

Voor uw klanten die al een schade- of inkomensverzekering hebben bij Generali verandert er nu nog niets. Verzekeringen blijven doorlopen en ook wijzigen blijft mogelijk. Op termijn gaan de Generali Nederland producten over naar a.s.r. producten of labels van a.s.r. Dit zal naar verwachting uiterlijk in 2020 zijn afgerond.

Ideaal adviesmoment

Zo ’n wijziging is een uitgelezen moment om te kijken of de verzekering van uw klant nog past bij zijn situatie of dat een andere verzekeraar een beter alternatief heeft. Zeker weten dat uw klant deze service waardeert…

Maar ook voor u is zo’n onderhoudsgesprek gunstig. U kunt wel € 20,- extra per klant ontvangen. Lees meer >

Hoe pakt u dit het beste aan?

Particuliere schadeverzekeringen

Als de overgang van Generali naar a.s.r eraan zit te komen, maak dan een offerte voor uw klant. Dit kan al tot 40 dagen voor de contractvervaldatum van de verzekering. Uw klant heeft dan 14 dagen (geldigheidsduur offerte) om te beslissen of hij van uw aanbod gebruik wenst te maken of niet. Op deze manier profiteert uw klant van een aanbod op maat.

Gaat het om een autoverzekering? Als u de nieuwe verzekering laat ingaan per contractvervaldatum dan heeft deze werkwijze geen invloed op de opbouw van de schadevrije jaren van uw klant. (Wanneer een autoverzekering wordt beëindigd, worden de schadevrije jaren vrijgegeven met het aantal schadevrije jaren wat de klant zou hebben op het moment dat je de verzekering zou verlengen op de ‘contractvervaldatum’.)

Let op: Veel adviseurs hebben de Generali autoverzekering E-tarief in hun portefeuille, vanwege de aantrekkelijke tarifering. U ook? Vraag een portefeuilleoverzicht op via sales@nedasco.nl

Inkomensverzekeringen

Wilt u inkomensproducten die u voorheen bij Generali onderbracht, elders onderbrengen? Graag kijken wij samen met u naar passende oplossingen. In de Inkomentool kunt u inkomensoplossingen van verschillende maatschappijen vergelijken, offreren en aanvragen.

Portefeuilleoverzicht nodig?

Bent u benieuwd welke van uw relaties één of meerdere Generali verzekeringen hebben? Vraag dan een portefeuilleoverzicht bij ons op. Stuur uw verzoek naar sales@nedasco.nl. Dan ontvangt u binnen 1-2 werkdagen een overzicht.

Meer informatie

Heeft u vragen of wilt u graag meer informatie? Kijk dan op www.generali.nl/asr of bel met onze vakafdelingen. Zij helpen u graag verder!

Afdeling Brand/Varia Particulieren
T 033 – 46 70 960
E acc.brandparticulieren@nedasco.nl

Inkomendesk Commercieel beheer
T 033 – 46 70 862
E inkomen.offerte@nedasco.nl