Een zieke werknemer, wat nu?

16 maart 2021

Wij hebben de aanvraag voor de verzuimverzekering geaccepteerd en jouw klant heeft het polisblad ontvangen. Je hoopt dat jouw klant de verzekering nooit nodig heeft en dat alle werknemers gezond blijven. Maar stel je nou voor dat een werknemer zich onverhoopt ziek meldt? Wat kan jouw klant dan doen? In welk systeem kan hij of zij de ziekmelding verwerken? Het antwoord is Xpert Suite! Maar wat omvat dit werkgeversportaal en wat kan jouw klant hiermee?

Wanneer ontvangt jouw klant de inloggegevens voor Xpert Suite?

Na afgifte van het polisblad ontvangt jouw klant binnen 2 werkdagen een e-mail met de gebruikersnaam en een link voor het instellen van een persoonlijk wachtwoord. Vanuit veiligheidsoverwegingen moet jouw klant naast het wachtwoord nog een tweede code invoeren. Dit kan via een speciale app of sms-code.

Werknemers

Zodra jouw klant het account geactiveerd heeft en ingelogd is in het portaal, kan hij of zij de werknemergegevens raadplegen en wijzigen. Sinds twee maanden kunnen wij de werknemers van nieuwe klanten importeren naar Xpert Suite. Het is daarom van groot belang dat wij de juiste werknemergegevens ontvangen bij de aanvraag. Een compleet werknemersbestand wordt automatisch ingelezen in het werkgeversportaal, dat maakt het voor de werkgever veel gemakkelijker.

Het voordeel voor jouw klant van juiste werknemergegevens

  • Makkelijk en snel een medewerker ziek melden omdat deze al in het werkgeversportaal staat;
  • Jouw klant hoeft de werknemers niet nogmaals apart in Xpert Suite op te voeren;
  • Jouw klant kan betrouwbare verzuimrapportages maken;
  • De arbodienst kan bij een zieke medewerker snel ingeschakeld worden en deze beschikt direct over de juiste gegevens;
  • Op de pensioendocumentatie, welke wij versturen vanuit Xpert Suite, staan de goede namen en adressen van de werknemers.

Welke wijzigingen kan jouw klant zelf doorvoeren?

Dit zijn alle persoons- en dienstverbandgegevens van de werknemers.

Wat kan jouw klant nog meer in en met Xpert Suite?

  • Ziek melden en beter melden:
    Een belangrijke functie in Xpert Suite is het ziek melden en beter melden van werknemers. Om een schade-uitkering goed te kunnen berekenen, hebben wij de bruto salarisgegevens (bruto maand- of 4 wekenloon) nodig van de werknemer
  • Claimspecificatie:
    Zodra wij een claim hebben behandeld, ontvangt jouw klant van ons een claimspecificatie in Xpert Suite;
  • Taken uitvoeren:
    Na een ziekmelding kan de werkgever bericht krijgen dat hij of zij verschillende taken moeten voltooien. Dit kan een vragenlijst zijn, een document dat moet worden ondertekend of bijvoorbeeld het uploaden van een WIA-beschikking;
  • Verzuimrapportage:
    Wanneer bij alle werknemers het aantal werkuren zijn ingevuld kan er een verzuimrapportage worden gemaakt;
  • Werkgever gegevens:
    Jouw klant kan de gegevens inzien die bij ons bekend zijn over zijn of haar organisatie. Mochten er gegevens gewijzigd moeten worden, dan kan jij deze wijzigingen doorgeven aan ons.

Mocht jouw klant de inloggegevens kwijt zijn, mail dan gerust naar acc.inkomen@nedasco.nl. Wij zorgen ervoor dat jouw klant nieuwe inloggegevens krijgt.

Voor meer informatie over Xpert Suite vind je hier. Hier vind je ook de handleiding en verschillende instructievideo’s. Of neem contact op met het serviceteam Claims Inkomen, dat kan via inkomen.claims@nedasco.nl of 033 – 46 70 861.