KLANTVERHAAL   

Proactief klantcontact cruciaal voor klanttevredenheid en blije medewerkers

Met Corrine de Ruijter, algemeen directeur

Corrine de Ruijter is sinds 2014 algemeen directeur bij De Onderlingen. De Onderlingen is een dienstverlener in hypotheken, particuliere en zakelijke verzekeringen. Corrine heeft vele jaren ervaring in managementfuncties in de financiële branche.

Inzicht in belangrijke punten klanttevredenheid

“Wij streven ernaar om excellente dienstverlening te verlenen aan onze klanten. Klanten zijn bij ons geen klanten, maar leden van een vereniging van mensen die hart hebben voor elkaar en hun regio. Dat clubgevoel willen wij doorvoeren in onze dienstverlening. Voor ieder assurantiekantoor is klanttevredenheid belangrijk, maar voor ons nog extra omdat het clubgevoel onze missie is. Daarom wilden wij graag meer weten waarom klanten bij ons weggaan, zodat we weten wat de belangrijke punten zijn om klanten aan ons te binden.”

Kantoornaam

De Onderlingen www.onderlingen.nl

Geïnterviewde 

Corrine de Ruijter, algemeen directeur van de Onderlingen

De Onderlingen maakt gebruik van:

Een kwart van de royementen mogelijk weer klant

“Via Nedasco kwamen wij toen in contact met Care2Contact. Zij hebben voor ons een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd bij royementen. Zij hebben klanten gebeld die hun verzekering(en) hebben opgezegd en gevraagd naar de reden hiervoor. Leuk was dat bijna iedereen wilde meewerken en deze klanten er ook echt de tijd voor namen. Meer dan de helft heeft ons nuttige tips gegeven over onze dienstverlening. Dit is zeer waardevolle informatie voor ons bedrijf. Ook mogen we een kwart van de klanten nog eens benaderen. We hebben dus weer een opening voor een hernieuwde relatie. Uiteindelijk was het grootste inzicht dat proactief klantcontact cruciaal is, wat voor ons eigenlijk een bevestiging was.”

Medewerkers vinden proactief klantcontact nu zelfs leuk

“Samen met Care2Contact is vervolgens gekeken naar hoe gesprekken met de klant verlopen. Om medewerkers die dat niet gewend waren te laten doen, was een grote uitdaging. Het is natuurlijk anders dan wat je voorheen dacht goed te doen. Het fijne is dat ze tips hebben gekregen die ze gelijk in de praktijk kunnen gebruiken. Proactief klantcontact betekent nu voor ons een stapje extra zetten voor de klant. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat een van onze medewerkers ziet dat zijn buurman een schuurtje gaat bouwen. Zelfs dan bieden wij graag hulp aan, door in gesprek te gaan over het verzekeren ervan. Door de trainingen vinden medewerkers het nu leuk om proactief contact te hebben met de klant.”

“Proactief klantcontact betekent nu voor ons een stapje extra zetten voor de klant. Door de trainingen vinden medewerkers het nu leuk om proactief contact te hebben met de klant.”

Corrine de Ruijter
Algemeen directeur van de Onderlingen

Kennis van verzekeringen én marketing

“Naast de trainingen klantcontact, heeft Care2Contact ons ook op andere gebieden handvatten gegeven. Het handige is dat zij kennis hebben van verzekeringen en de branche. Zo hebben zij ons geholpen bij een duidelijke klantsegmentatie en een passend bedieningsconcept.”

Meer weten? Laat dan uw gegevens achter:

Lees nog meer klantverhalen

Blank Advies breidt hun zakelijke portefeuille uit met 84 nieuwe klanten door gebruik te maken van onze tools en de Inkomendesk.
Lees meer »

Hanzesteden Bedrijfsverzekeringen maakt een groei door in het aantal inkomensverzekeringen door o.a. gebruik te maken van tools en aanvullende diensten. Lees meer »