Schade particulier

Een kijkje in de keuken bij het Serviceteam Particulier

Nathalie Hovius
Senior medewerker Serviceteam Particulier

Normaal gesproken schrijf ik, Nathalie Hovius, iedere maand een stukje over verzekeringskwesties. Hartstikke handig natuurlijk, maar het leek mij ook leuk om jullie eens mee te nemen in wat er gebeurt op de afdeling Serviceteam Particulier. 

Wie zijn wij?

We bestaan op dit moment uit vijftien collega’s: elf Acceptanten, twee Seniors en twee Administratief medewerkers. Vijf van hen worden op dit moment nog ingewerkt.  

Naast de dagelijkse werkzaamheden zijn we druk bezig met het opleiden van deze vijf nieuwe collega’s. Vorige maand maakten jullie al kennis met Anna van Kommer, één van onze drie nieuwe Acceptanten. Zij wordt vergezeld door Ferdi en Edith.  

Daarnaast zijn Devika en Asma goed op weg om uit te groeien tot administratieve supersterren. Deze twee toppers gaan ons ondersteunen met het verwerken van een groot gedeelte van de administratieve werkzaamheden, waarbij overvoer een van hun hoofdtaken wordt. 

Hoe ziet onze dag eruit?

Het serviceteam particulier werkt zelfsturend. Dat betekent dat wij zelf bepalen hoe onze planning eruitziet en welke taken wij uitvoeren. Bij het invullen van het werkrooster zorgen we er natuurlijk voor dat wij ons richten op de taken met de hoogste prioriteit.  

Wij hebben onze werkstromen opgedeeld in verschillende taken. Productietaken, die iedere collega uitvoert, en subtaken, waar een select aantal collega’s verantwoordelijk voor is. Een aantal collega’s hebben de subtaak teamcaptain. De teamcaptain zorgt ervoor dat we iedere ochtend een duidelijk beeld hebben van de voorraden, controleert de verdeling en stuurt waar nodig bij in de werkstromen. Deze punten bespreken we iedere ochtend in onze dagstart. Eén keer per week houden we ook een stand-up waarbij we ingaan op wijzigingen in voorraden, werkprocessen en andere belangrijke zaken. 

Naast het beantwoorden van de telefoon, de mail en het beoordelen van polissen doen wij ook veel administratief werk achter de schermen. Denk hierbij aan prolongatiecontroles, interne controles, het bijhouden van onze interne kennisbank met acceptatierichtlijnen en het registreren van special limits.

Remote werken

Het zal je niet verrassen, maar binnen Nedasco werken wij hybride. De afspraak is dat we minimaal één keer per week naar ons prachtige kantoor in Amersfoort komen. Toch zien we binnen het Serviceteam Particulier dat veel van onze collega’s ervoor kiezen om minimaal de helft van hun werkdagen op kantoor door te brengen. Het is natuurlijk ook ontzettend gezellig bij ons op de afdeling! 

Dit is Serviceteam Particulier

Met dit kijkje in de keuken hoop ik jullie allemaal iets meer inzicht te hebben gegeven in wie we zijn en waar we ons mee bezighouden. 

Nathalie Hovius

Nathalie is senior medewerker bij het serviceteam particulier.
Ze is sinds 2017 werkzaam in de financiële dienstverlening en heeft ervaring opgedaan in zowel het bank- als verzekeringswezen.
Graag deelt ze haar kennis over de verschillende particulieren verzekeringsproducten en neemt je mee in interessante en leuke verzekeringsfeiten.

Laat een reactie achter