Betaalachterstand

Betalingsachterstand op de schadeverzekering

Het kan gebeuren dat u niet genoeg saldo op uw rekening hebt staan. Dan lukt het ons niet om de premie van uw schadeverzekering te incasseren. Het kan ook gebeuren dat u een keer vergeet de premie over te maken. In beide gevallen is er sprake van een betalingsachterstand.

Wat gebeurt er als u een betalingsachterstand heeft?

  1. Allereerst ontvangt u een herinnering, deze dient u binnen 14 dagen te betalen.
  2. Als wij de premie na 14 dagen niet ontvangen hebben, stopt de dekking van de verzekering. Vanaf dat moment bent u niet meer verzekerd. Gaat het om een motorrijtuig, dan wordt het kenteken afgemeld bij de RDW. Daarmee is het motorrijtuig onverzekerd. U blijft wel verplicht om de premie te betalen.
  3. Als de premie onbetaald blijft sturen wij een aanmaning. Op dit moment worden er incassokosten bij het factuurbedrag opgeteld.
  4. Blijft ook de aanmaning onbetaald, dan volgt een ingebrekestelling.
  5. Blijft de premie na de ingebrekestelling onbetaald? Dan kunnen wij de vordering uit handen geven aan Bos Incasso.
  6. Volgt er helemaal geen betaling? Dan wordt de verzekering beëindigd.

NB: Gegevens worden opgenomen in het Centraal Informatie Systeem met de vermelding dat u de verplichtingen niet bent nagekomen. Dit systeem (CIS) is door andere verzekeraars inzichtelijk, waardoor u in de toekomst tegen moeilijkheden aan kan lopen bij het aanvragen van een (nieuwe) verzekering.

Wij hebben de verplichting om u te helpen bij betalingsachterstanden. Meer over deze verplichtingen leest u in dit document.

Wat kunt u doen bij een betalingsachterstand?

  • De openstaande rekening direct betalen.
    Dat kan via rekeningnummer: NL98 ABNA 0513 8044 98 t.n.v. Nedasco B.V. Vermeld daarbij altijd het factuurnummer. Wilt u een iDEAL betaallink toegestuurd krijgen voor de openstaande premie? Dan kunt u ons bellen op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur op 033 – 467 09 20.
  • Als u nog geen brief van Bos Incasso heeft ontvangen: contact met ons opnemen.
    Dat kan op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur op 033 – 467 09 20.
  • Als u een brief van Bos Incasso heeft ontvangen: contact met hen opnemen.
    Zij zijn te bereiken van 8.00 tot 12.30 en 13:00 tot 17:00 uur op 088 – 267 00 00.

Tip: Geldfit
Zit het voor u financieel even tegen? Of heeft u het gevoel dat dit misschien gaat gebeuren? Er is online veel hulp te vinden. Kijk bijvoorbeeld eens op www.geldfit.nl, aan de hand van een anonieme test wordt er gekeken welke hulp u kunt gebruiken. Er is wellicht meer mogelijk dan gedacht en zo staat u er niet alleen voor.

U heeft betaald. Wanneer bent u weer verzekerd?
U bent weer verzekerd na 24 uur van binnenkomst van de betaling bij ons op de rekening.
Wij staan voor u klaar bij betalingsachterstanden. Wij denken graag met u mee. U kunt ons bereiken op 033 – 46 70 920.