Zelf een schade regelen? Dat kan! Tot een bedrag van €1.250

20-07-2020

Bespaar tijd door zelf de schade van jouw klant te regelen. Dit is mogelijk voor de meeste opstal-, glas- of inboedelschades tot een schadebedrag van €1.250. Via Mijn Portefeuille in Nedasco ServiceNet (NSN) kun je snel en eenvoudig online een schade melden voor je klant.  Je beoordeelt eerst zelf de schade, daarna dien je de claim binnen een paar minuten bij ons in. Binnen 2 werkdagen is de schade geregeld.

Zo werkt het

1. Controleer of de schade voldoet aan de voorwaarden.
2. Beoordeel zelf de schade. Wees daarin zo volledig mogelijk*.
3. Ga naar Mijn Portefeuille in NSN.
4. Zoek de betreffende relatie en zijn/haar inboedel- of opstalpolis en klik rechtsboven op ‘Schadeformulier’.
5. Vul (eventueel samen met jouw klant) het ‘Schadeformulier’ van de betreffende inboedel- of opstalpolis in en klik op verstuur.

*Wanneer is een beoordeling volledig?
Benoem bij je beoordeling hoe het schadebedrag is opgebouwd. Dit kan bijvoorbeeld met:
– de aanschafdatum en aanschafprijs van het beschadigde,
– de herstelkosten,
– de huidige nieuwwaarde,
– de afschrijvingsberekening, (gebruik hiervoor Afschrijvingslijst Nedasco februari 2020)
– het eigen risico.

Spelregels

Natuurlijk is deze werkwijze wel aan spelregels gebonden. Het belangrijkste hierbij is dat je het volledige dossier in huis hebt, inclusief het schadeformulier en de bijbehorende offertes en nota`s. Deze hoef je bij het melden niet naar ons op te sturen. Bij uitzondering kunnen wij een stuk bij je opvragen.

Vragen?

Heb je nog vragen over het digitaal schade regelen? Neem dan contact op met de afdeling Brandvaria op telefoonnummer 033 – 4670 890 of per mail via brandvaria.schade@nedasco.nl.