Ontvangt jouw klant de post van Nedasco al digitaal?

30-01-2019

Steeds meer consumenten ontvangen liever een e-mail dan een brief op papier. Wil jouw klant zijn facturen en polisbladen ook graag per e-mail ontvangen? Regel het voor hem in Nedasco ServiceNet met de volgende stappen*:

* Niet van toepassing als je onze post zelf naar je klanten stuurt.

1. Via Mijn administratie kies je voor Mijn portefeuille;
2. zoek je klant op door een relatienummer, naam of adres in te toetsen;
3. klik op de button Relatie muteren en kies voor Contactgegevens. Op deze pagina kun je aanvinken dat je klant zijn correspondentie digitaal wil ontvangen. Vul het e-mailadres en de datum in vanaf wanneer wij digitaal mogen verzenden.

Vervolgens ontvangt de klant van ons een e-mail en de laatste brief op papier. Daarin bevestigen wij dat hij zijn post voortaan digitaal ontvangt.

Bij een nieuwe aanvraag

Als je via Kies, Vergelijk & Sluit op ServiceNet een particuliere verzekering aanvraagt, kun je het e-mailadres van je klant invullen en digitale correspondentie aanvinken.

Let op: in een aanvraag voor een bedrijfs- of inkomensverzekering is dit nog niet mogelijk. In zo’n geval kun je eerst de correspondentiewijze aanpassen naar digitaal door de eerder genoemde stappen te nemen. Als je vervolgens een aanvraag doet, krijgt de klant de post over zijn nieuwe polis digitaal.

Gegevensbescherming

Wij vinden het belangrijk om zorgvuldig om te gaan met de gegevens van je klant. Wij houden ons dan ook aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De AVG staat toe dat je het e-mailadres van je klant met ons deelt, omdat wij het alleen gebruiken voor de uitvoer van een overeenkomst: de verzekering. Het e-mailadres gebruiken wij niet voor commerciële doeleinden.

De voordelen van digitale post op een rij

  • Je klant is meteen op de hoogte van een nieuw bericht
  • Hij kan zijn digitale post inzien waar en wanneer hij wil
  • We besparen papier
  • Betaalt jouw klant niet met automatische incasso? Dan ontvangt hij een iDEAL-link bij zijn digitale factuur. Met iDEAL kan de klant de premie gemakkelijk en veilig betalen.

Vragen?

Heb je vragen over het omzetten naar digitaal? Neem dan contact op met onze afdeling Finance op 033-4670920.