Wat als de schadevrije jaren niet in Roy-data staan?

Bij een aanvraag voor een autoverzekering geeft u de schadevrije jaren van uw klant door. Wij zoeken en vinden deze in Roy-data en klaar. Zou je denken…

Helaas is de praktijk nogal eens anders. Regelmatig kunnen wij de schadevrije jaren niet terugvinden in Roy-data en sturen wij u een brief.

Hoe kunnen we elkaar helpen deze gegevens snel boven tafel te krijgen?

Voordat wij u een brief sturen zoeken wij uitvoerig in Roy-data op basis van de volgende gegevens; (bedrijfs)naam, naam eigenaar/bestuurder, geboortedatum en volledig adres.
Het is daarom erg belangrijk dat deze gegevens overeenkomen met die van de vorige autoverzekering.

Hou daarbij rekening met het volgende:

  •  Wijken de gegevens af van de vorige autoverzekering?
    Geeft u dit dan vooraf aan op het aanvraagformulier*. Komt u daar achter nadat u onze brief heeft ontvangen, waarin wij melden dat de gegevens niet in Roy-data te vinden zijn? Bel of mail ons dan nog even.
  •  Zijn er schadevrije jaren opgebouwd met een leaseauto?
    Geef dit dan vooraf aan bij de aanvraag*. Graag ontvangen wij dan van u de leaseverklaring. Deze schadevrije jaren staan namelijk niet in Roy-data.
  • Gaat het om schadevrije jaren afkomstig van een polis bij Nedasco?
    Geeft u dan vooraf op de aanvraag* het polisnummer aan van de verzekering waarvan de schadevrije jaren afkomstig zijn.
  • Het kan ook voorkomen dat de vorige maatschappij de schadevrije jaren (nog) niet geregistreerd heeft. Wij verzoeken u dan vriendelijk om in deze gevallen de maatschappij hierop te attenderen.
  • Zijn de schadevrije jaren langer dan een half jaar geleden in Roy-data gezet? Vermeldt u dit dan even bij de aanvraag*. Schadevrije jaren vervallen na 3 jaar. Na 3 jaar staan ze niet meer geregistreerd in Roy-data.

U kunt er ook voor kiezen om ons het royementsaanhangsel van de vorige verzekeraar toe te sturen. Geeft u dit dan aan bij de aanvraag*. De gegevens op deze polis komen overeen met de registratie in Roy-data.

2e controle

14 dagen nadat wij u per brief gemeld hebben dat wij de gegevens niet in Roy-data konden vinden, doen we een tweede controle. Als de schadevrije jaren nog steeds niet zichtbaar zijn in Roy-data, corrigeren wij de schadevrije jaren op de polis. Er volgt een gecorrigeerde polis en een aanvullende nota.

Tip: Check voor het indienen van de aanvraag of en op welke naam/adres de schadevrije jaren in Roy-data staan.
Zo helpen wij elkaar nog beter op weg!

* Waar kunt u deze gegevens vermelden bij de aanvraag?

Bij de aanvullende vragen motorrijtuigen algemeen staat de vraag: Worden de opgegeven schadevrije jaren bevestigd? Vul hierin ‘Nee’. Hierna krijgt u veld te zien waarin u een toelichting kunt geven.

Meer informatie

Heeft u nog vragen? Belt u dan gerust met onze medewerkers op telefoonnummer 033 – 46 70 880 (particulier) of 033 – 46 70 820 (zakelijk).