Voorkom niet-volledig gedekte glasschades

28-03-2018

Stel: uw klant kijkt niet goed uit bij het stofzuigen en raakt daardoor een ruit met de stang. Het resultaat: een gebroken ruit. De schadeclaim wordt bij u ingediend. U geeft aan dat de verzekerde de schade kan melden bij een glaszetter en de nota in kan dienen bij u of bij Nedasco. Maar let op! Een verzekerde is niet altijd vrij om zelf een glaszetter te kiezen. Het kan zijn dat hij gebruik moet maken van een hersteller die bij de verzekeraar is aangesloten.

Vooral de glasverzekeringen waar de maatschappij Midglas de risicodrager is, werken vaak met gecontracteerde herstellers. Wanneer er geen gebruik gemaakt wordt van de aangesloten hersteller, wordt de schade niet of niet volledig vergoed. Meldt een klant zich met glasschade? Check dan altijd op het polisblad of in de voorwaarden of er een aangesloten hersteller is en zo ja, wie. Laat uw klant weten dat hij deze hersteller in moet schakelen.

Heeft u nog vragen?

Afdeling Schade Brand/Varia
T 033 – 46 70 890
E brandvaria.schade@nedasco.nl