Safebay: een veilige oplossing voor online communicatie

7 april 2020

Safebay is een veilige oplossing voor online communicatie met jouw klanten en het uitwisselen van persoonlijke informatie en documenten. Daarnaast zijn er slimme technieken, zoals videobellen (advies op afstand) en chatbots, die jou en je klant(en) in staat stellen om sommige zaken nog sneller te regelen en op een goede manier vast te leggen. Ook is het handig om met je collega’s onderling veilig te communiceren.

Waarom Safebay?

De AVG stelt hogere eisen aan het veilig uitwisselen van vertrouwelijke gegevens en recente privacyschandalen zorgen voor langzaam toenemende bewustwording bij klanten. Safebay is hiervoor dé oplossing, een chatapplicatie waarmee zorgeloos en veilig documenten en gegevens uitgewisseld kunnen worden.

Bekijk de website voor meer informatie

Een aantal voordelen op een rijtje

  • Advies op afstand: Toch behoefte aan persoonlijker contact? In Safebay kun je ook videogesprekken voeren met je klanten. Het voordeel daarvan is dat het overal kan, wanneer jij zelf wilt. Daarnaast hebben we de mogelijkheid toegevoegd om je beeldscherm te delen, zodat je klanten op afstand mee kunnen kijken. Dit maakt Safebay uitermate geschikt voor advies op afstand;
  • Chat met je klanten: Je kunt klanten en externe partijen, zoals makelaars, schade-experts of maatschappijen uitnodigen voor 1-op-1 chats, groepsgesprekken en videogesprekken. Je kunt dus ook multitasken. Terwijl je wacht op de reactie van de ene klant, sta je een andere klant te woord;
  • Chat met collega’s: Safebay kan veilig gebruikt worden voor communicatie door collega’s onderling. Essentieel wanneer je met je collega een klantcase wilt bespreken. Als je teamleden uitnodigt herkent Safebay ze als collega op basis van de domeinnaam van jullie e-mailadres;
  • Vastlegging: Gespreksverslagen maken is niet meer nodig, want alle communicatie via Safebay wordt vastgelegd en kan geëxporteerd worden als pdf. Bovendien kan de chatbot je helpen bij het vastleggen van van afspraken of documenten in de blockchain;
  • Klantakkoord: Dankzij de identificatie met iDIN is Safebay geschikt voor het verkrijgen van een klantakkoord op bijvoorbeeld offertes. De klant retourneert de offerte via Safebay of je schakelt de hulp in van de chatbot om dit vast te leggen;
  • Chatbots: Safebay is gemakkelijk te verrijken met verschillende chatbots om het contact met je klanten zo efficiënt mogelijk in te richten. Met onze partner Eerstestap hebben we bots ontwikkeld voor het uitvragen van de slotvragen, het verzamelen van hypotheekstukken of het uitvoeren van de kennis- en ervaringstoets.

Tot 1 juni gratis te gebruiken

Safebay is tot 1 juni gratis beschikbaar voor adviseurs die niet over deze faciliteiten beschikken. Aanmelden kan direct met deze link: https://im.safebay.io/session/registertype. Na 1 juni hoef je niets te doen, je zit nergens aan vast wanneer je gebruik maakt van deze kosteloze optie. Op www.safebay.nl/service vind je een FAQ of je kunt vragen stellen via de webchat. Mocht het gebruik van Safebay je bevallen, dan kun je Safebay blijven gebruiken voor slechts €5,- per persoon per maand.