Start naverrekening inkomensverzekeringen 2019

25-02-2020

Voor inkomensverzekeringen vragen wij werkgevers jaarlijks naar de verloonde bedragen en het aantal medewerkers. We hebben die gegevens nodig om de definitieve premie van het afgelopen jaar en/of de voorlopige premie voor het komende jaar vast te stellen.

Wanneer en hoe informeren wij jouw relatie?

Wij willen in het eerste kwartaal 2020 de eerste relaties aanschrijven met het opgaveverzoek. Het bericht wordt verzonden zoals jij en je relatie dat van ons gewend zijn. Gaat de correspondentie normaal via de post? Dan gebeurt dat ook met de correspondentie over naverrekening. Krijgt jouw relatie de correspondentie altijd digitaal? Dan geldt dat ook voor het bericht over naverrekening. Als de correspondentie via jouw kantoor verloopt (voor 3000- en 4000 agentschappen), dan ontvang jij de correspondentie en neem je voor het opgaveverzoek zelf contact op met je relatie.

Gegevens digitaal aanleveren

Ook dit jaar kunnen de gegevens digitaal aangeleverd worden via Nedasco.nl/naverrekenen. Jouw relatie ontvangt een bevestiging met een kopie van de ingevulde gegevens. Deze ontvangstbevestiging is ook voor jou zichtbaar via Nedasco ServiceNet.

Hoe worden deze gegevens verwerkt?

Jouw relatie ontvangt van ons een opgavebevestiging met een kopie van de opgave. De opgave wordt door ons gecontroleerd en bij akkoord ontvangt jouw relatie van ons een polisaanhangsel met een specificatie van de te verrekenen premie plus de bijbehorende factuur.

Meer informatie

Wil je meer informatie over naverrekeningen? Neem dan contact op met onze Inkomendesk Acceptatie via acc.inkomen@nedasco.nl of 033 – 46 70 860.