Hoe technologie bijdraagt aan innovatie van assurantiebedrijven

7 april 2020

De verzekeringsbranche maakt een professionaliseringsslag door, mede als gevolg van de toenemende zorgplicht en de claimbewustheid in Nederland. Dat is geen keuze, maar een ‘must’ om te blijven bestaan. Dit vraagt om doorlopende evolutie van het advies-vak. Nedasco ziet het als één van haar taken om hierbij haar relaties te ondersteunen.

Naast het bovenstaande leidt de actuele situatie rond de coronacrisis tot het inzicht dat verzekeringsdienstverlening dóór moet gaan. Ook al kun je jouw klant niet bezoeken. Dat vraagt om een andere mindset en innovatieve houding. Afwachten tot de crisis over is helpt niet om je klant doorlopend te helpen met het actualiseren van hun verzekeringsportefeuille. En een telefoontje is ook niet voldoende. We hebben als branche, en jij als adviseur, nú de kans om te laten zien dat wij ook bewegen en ons aanpassen. Technologie is daarbij de uitkomst.

Wij zijn ervan overtuigd dat toevoeging van technologie aan het adviestraject steeds belangrijker wordt. In dit verband willen we graag de spiksplinternieuwe 3.0 versie van onze partner Risk Explorer International onder de aandacht brengen.

Risk Explorer

Risk Explorer is uiterst effectieve en efficiënte risico- en verzekeringsmanagementsoftware. De tool inventariseert en actualiseert op grondige wijze het risicoprofiel van al je klanten. Eenvoudig, snel en volledig geautomatiseerd. Risk Explorer zorgt ervoor dat je eenvoudig van al je klanten totaalklanten maakt en nieuwe klanten genereert. De geheel vernieuwde navigatie van de tool maakt het werken hiermee kinderspel. In combinatie met het delen van je scherm kun je jouw klanten op afstand prima bedienen.

De 4 aspecten van Risk Explorer

1. Alle specifieke risico’s van al je klanten in één oogopslag in beeld

Waarom zou je als adviseur dingen zelf willen doen, waar technologie beter in is en waardoor je tijd bespaart om te doen waar jij juist in uitblinkt. De technologie van Risk Explorer wordt gekoppeld aan jouw kennis en kunde. De technologie is beter in Risk-Data-Management (risicoprofilering) en jij als adviseur bent beter in relatiemanagement en het creëren van verzekeringsoplossingen.

2. Weten wat er dagelijks bij al je klanten gebeurt

Je spreekt je klanten niet dagelijks (en in deze fase al helemaal niet) en klanten weten niet welke ontwikkelingen ze jou moeten melden. Zo ontstaat er een ‘informatie-gat’ tussen twee klantbezoeken. Dat brengt verzekeringsrisico’s met zich mee. Met de Risico-Mutatie-Check brengt Risk Explorer volledig geautomatiseerd relevante ontwikkelingen bij je klanten in kaart, zodat je vanaf nu altijd ‘op tijd’ bent. Ook op afstand.

3. Genereer op een professionele maar eenvoudige manier nieuwe klanten

De meeste adviseurs vinden ‘koude acquisitie’ lastig en vervelend. Dat begrijpen we. We hebben een marketinginstrument ontwikkeld, waarmee potentiële klanten worden ‘geprikkeld’ en uitgenodigd om op eigen initiatief contact met jouw kantoor op te nemen. We laten je graag zien waarom dat interessant voor ze is. En ook dat je de eerste kennismaking met nieuwe klanten ook prima online kunt doen.

4. Bespaar veel kostbare tijd

Volgens gebruikers van de Risk Explorer software wordt de administratieve werkbelasting tot wel 50% verminderd. Tijd die je beter kunt besteden aan het onderhouden of werven van klanten.

Tot 1 juni gratis voor kantoren die nog geen gebruik maken van Risk Explorer

Risk Explorer is tot 1 juni gratis te gebruiken voor adviseurs die nog geen gebruik maken van Risk Explorer. Klik op ‘Aanvragen’ en vul het contactformulier in.

Aanvragen