Belangrijke werkwijzen om rekening mee te houden

30-05-2018

Sinds de introductie van het nieuwe particuliere vergelijk-, aanvraag- en administratiesysteem, profiteren u en uw klant van een snelle en foutloze verwerking. In de praktijk merken wij echter dat de werkwijzen nog niet bij iedereen bekend zijn. Daarom maakten we eerder nog wel eens uitzonderingen, maar vanaf 1 juni doen wij dit niet meer. We brengen deze werkwijzen daarom graag nog een keer onder uw aandacht.

Losse polis in pakket onderbrengen

Heeft uw klant een losse polis en wilt u deze in een bestaand pakket plaatsen? Dan kunt u de losse polis royeren en eenvoudig nieuw sluiten in het bestaande pakket.

Waarom royeren en nieuw sluiten? U beschikt op deze manier sneller over een nieuwe rekenende polis, waardoor u de gegevens van uw klant gemakkelijker kunt inzien en muteren. Ook kunt u eenvoudiger premies en voorwaarden vergelijken, offertes uitbrengen en verzekeringen sluiten.

Polis naar ander agentschap

Heeft u meerdere agentschappen en wilt u een bestaande polis wijzigen naar een ander agentschap? Dan kunt u de bestaande polis royeren en nieuw sluiten op het gewenste agentschap. Op deze manier krijgt uw klant niet te maken met onnodige verrekeningen en correspondentie.

Waarom royeren en nieuw sluiten? U beschikt op deze manier sneller over een nieuwe rekenende polis, waardoor u de gegevens van uw klant gemakkelijker kunt inzien en muteren. Ook kunt u eenvoudiger premies en voorwaarden vergelijken, offertes uitbrengen en verzekeringen sluiten.

Premievervaldatum altijd de 1e dag van de maand

De premievervaldatum is altijd de eerste dag van de maand. U hoeft dus niet meer per klant te controleren wat de premievervaldatum van een polis is. Het handmatig aanpassen van de premievervaldatum is niet meer mogelijk.

Wel of geen provisie, niet gedeeltelijk

Heeft u een polis overgesloten naar een rekenende polis? Dan kunt u deze gemakkelijk provisieloos maken. Het gedeeltelijk inleveren van provisie ondersteunt de software helaas niet. Ook behoort het handmatig aanpassen van de provisie niet meer tot mogelijkheden, omdat dit erg tijdrovend en bewerkelijk is.

Mutaties doorgeven voor zakelijke relaties

Het is niet meer mogelijk om naam- en adreswijzigingen van zakelijke relaties door te voeren op relatieniveau. Deze wijzigingen werden automatisch verwerkt. Wij moeten voordat deze wijzigingen worden verwerkt altijd eerst aanvullende controles uitvoeren. Wijzigingen op relatieniveau voor zakelijke relaties kunt u doorgeven op polisniveau of per e-mail acc.bedrijven@nedasco.nl.

Meer informatie

Afdeling Particulieren
T 033 – 46 70 960
E acc.particulieren@nedasco.nl

Afdeling Schade zakelijk
T 033 – 46 70 820 (mutaties)
T 033 – 46 70 821 (offertes)
E acc.bedrijven@nedasco.nl