Actieve werknemersregistratie inkomensverzekeringen

26-05-2021

Een actieve werknemersregistratie is een steeds belangrijker onderdeel in de uitvoering van de inkomensverzekeringen. Met deze reden vragen wij sinds december 2020, bij de nieuwe aanvragen, de complete werknemersgegevens uit.

Bij de opmaak van de polis worden deze werknemersgegevens automatisch in het werkgeversportaal verwerkt. Voor de polissen met een ingangsdatum vóór 1 december 2020 zullen wij de werknemersgegevens via een mailing gaan uitvragen bij de werkgevers.

Voordelen voor de werkgever

De werkgever heeft het voordeel dat deze makkelijk en snel een medewerker ziek kan melden. Daarnaast is de mogelijkheid om betrouwbare verzuimrapportages te maken en wordt de arbodienst bij een zieke medewerker snel ingeschakeld en beschikt deze direct over de juiste gegevens.

Wat gaan wij doen?

Wij gaan de werkgevers met een polis die is ingegaan vóór 1 december 2020 op korte termijn een mail sturen. In deze mail vragen wij de werkgever om de werknemersgegevens in het werkgeversportaal te controleren en waar nodig aan te vullen of te wijzigen.

Meer weten?

Mocht je vragen hebben over dit onderwerp, neem dan contact op met onze Inkomendesk Commercieel Beheer. Je kan met ons contact opnemen via 033 – 46 70 862 of via inkomen.offerte@nedasco.nl