Hoe heb je het aangepakt om voor jezelf te beginnen?
“Ik heb gekeken naar ‘wat zie je in de branche?’. Ik zag dat er veel kleine kantoren werden overgenomen. Bij deze overnames had ik het idee dat het dit ten koste kan gaan van persoonlijke aandacht. Persoonlijke aandacht staat aan de basis van mijn kantoor, met een vast aanspreekpunt en onafhankelijk kunnen werken. Ik werk met serviceabonnementen, wat zorgt voor transparant werken. Op het moment dat relaties wisten dat ik voor mezelf begon, was er veel interesse om over te stappen.”
Wat is er zo mooi aan het werken in de verzekeringswereld?
“Met name de diversiteit vind ik heel mooi. Het ene moment zit je aan tafel met een particuliere klant en het andere moment kom je in contact met klanten die een bedrijf hebben van 50 tot 100 werknemers. Ik ben niet alleen geïnteresseerd in de commercie maar ook in de persoon of het bedrijf. Ik vind ook de ontmoetingen erg boeiend. Ik ben oprecht geïnteresseerd in de persoon (en diens achtergrond) die voor mij zit. Op deze manier ontstaat er ook een sterke basis die leidt tot langere periodes van samenwerken. Ik ken de klant en de klant kent mij. We weten wat we van elkaar kunnen verwachten en wat we aan elkaar hebben.”
De samenwerking met Nedasco heeft mij structuur en stabiliteit opgeleverd. Bijvoorbeeld structuur rondom automatisering, zoals een handig informatiesysteem van EnSupport. Daarnaast de adviesfunctie en dat je gebruik kan maken van pakketten. Dat is gewoon heel praktisch. De medewerkers zijn professioneel en ze weten waar ze het over hebben.
Strategie
”De komende jaren wil ik de portefeuille verder uitbouwen. Persoonlijke betrokkenheid staat hierbij voorop, als dit in het gedrang komt dan moet ik bepaalde keuzes gaan maken. Dat is ook de reden dat ik onlangs een samenwerking ben aangegaan met EnSupport.”
De grootste uitdaging van jouw kantoor
“Het is natuurlijk de vraag hoe de markt zich gaat ontwikkelen. Enerzijds zie je in de particuliere markt de vraag, zeker voor de jongere generatie, kies je voor een tussenpersoon? De basis zoals een huis, de inboedel en de auto, kan je vaak zelf verzekeren. Dat gaat makkelijk via internet. Daar komt vaak geen tussenpersoon meer aan te pas. Maar je merkt aan de andere kant, dat er ook een groep is die geen zin heeft om dat allemaal op te gaan zoeken. Zij vinden het fijner om één aanspreekpunt te hebben. Eén persoon die ze kunnen bellen en het gewoon voor ze regelt. Ontzorgen blijft, denk ik, een grote rol spelen. Het is wel de vraag hoe dat zich verder gaat ontwikkelen.”
De hulp van Nedasco
“Bij Nedasco loop de automatisering ook verder door. Dit merk je bij de bedrijventool, daardoor kan je sneller offertes maken. Dit vind ik belangrijk, bijvoorbeeld wanneer je een gesprek hebt met een nieuwe zakelijke klant. Dan is het niet handig als je drie weken moet wachten op een nieuwe offerte. Daarom is het een pluspunt dat dit nu redelijk snel gebeurd. Deze tool moet wel door ontwikkeld worden, er zijn nog punten die voor verbetering vatbaar zijn. Ik zie en merk dat men daar hard mee bezig is, dus ik heb er vertrouwen in dat dat goedkomt. Het is voor Nedasco en haar klanten belangrijk om de markt in de gaten te houden en balans te zoeken tussen automatisering en persoonlijk contact.”
Samenwerken met Nedasco
“De samenwerking is intensief. We hebben frequent contact en korte lijnen. Het telefonisch contact verloopt vlot. In de samenwerking waardeer ik het persoonlijke contact. Er wordt interesse getoond in mij of mijn partner. Daarnaast zorgt dit persoonlijke contact ervoor dat wanneer zaken niet goed gaan, het makkelijker is om mensen hierop aan te spreken. De snelheid, korte lijnen en de persoonlijke aandacht maken dat ik andere kantoren zou aanbevelen samen te gaan werken met Nedasco.”