David Gans, directeur bij Gans van Duivenbode

“Klanten zien niet altijd in wat de toegevoegde waarde is van een adviseur”

“Bij Gans van Duivenbode merken we dat klanten steeds meer kiezen voor lokaal, bekend en vertrouwd. Persoonlijk ga ik ook liever naar de groenteboer om de hoek dan naar een grote supermarkt. Bij de groenteboer word ik namelijk nog herkend en gewaardeerd. Bij financiële  zaken werkt dat hetzelfde, je wilt graag herkend en gewaardeerd worden door je adviseur.”

“Klanten zien niet altijd in wat de toegevoegde waarde is van een adviseur. Het komt bijvoorbeeld vaak voor dat er bij een schade een expert komt kijken en dat hij een te laag bedrag vaststelt. De klant die accepteert dat, omdat hij immers niet beter weet. Maar wij herkennen dit en gaan er tegenin en schakelen bijvoorbeeld een contra-expert. Hiervan profiteert de klant.”

“Onze samenwerking met Nedasco levert ons niet alleen gemak en inkoopvoordelen op. Omdat er veel polissen lopen via Nedasco is er veel contact en werken we intensief samen. Dit maakt het makkelijker om soms lastige schadegevallen, waarbij de dekking niet helemaal duidelijk is, te bespreken.”