Ondersteuning Inkomentool

Op deze pagina vind je alle veelgestelde vragen over de Inkomentool! Wil je meer tips en tricks? Je kunt je ook aanmelden voor een online demonstratie via dit formulier of je vraag stellen aan je klantteam.

Voor jou op een rij gezet

Alle veelgestelde vragen over de Inkomentool

Veelgestelde vragen

Hoe krijg ik toegang tot de inkomentool?

Je hebt toegang tot de Inkomentool wanneer je rechten hebt en ingelogd bent in NSN. Je vindt de Inkomentool bij Direct regelen. Heb je geen rechten voor de Inkomentool? Neem dan contact op met jouw Gebruikersbeheerder.

Wie moet een werknemer ziek en hersteld melden?

De verzekerde, of iemand die daarvoor door hem of haar is aangewezen. De ziekmelding moet binnen 48 uur gedaan worden. Wordt het niet binnen 48 uur gedaan? Dan heeft dit gevolgen voor de uitkering. Hetzelfde geldt voor een herstelmelding.

Welke inkomensverzekeringen heeft Nedasco in volmacht?

Ga naar de applicatie Productaanbod. Vink hier ‘Inkomen’ en ‘Volmacht’ aan en je ziet het meest actuele overzicht van al onze inkomensverzekeringen in volmacht.

Welke niet-volmacht inkomensverzekeringen kan ik aanvragen?

In de applicatie Productaanbod staat het meest actuele aanbod niet-volmacht inkomensverzekeringen. Filter op ‘Niet-volmacht’ en ‘Inkomen’ en je ziet het meest actuele aanbod. Bekijk hier per verzekering wat je moet doen om een aanvraag in te dienen.

Hoe geef ik een mutatie op een inkomensverzekering door?

Via een e-mail naar acc.inkomen@nedasco.nl o.v.v. ‘[polisnummer] muteren’

Hoe declareer ik een inkomen schade?

Heeft jouw klant de arbodienstverlening via Nedasco afgesloten? Dan hoef je niets te declareren. Wij verstrekken de uitkering automatisch. Uiterlijk 4 weken na afloop van de betreffende maand keren wij het bedrag uit.

Heeft jouw klant de arbodienstverlening niet via Nedasco afgesloten? Dan kan hij de arborapportages zelf iedere maand versturen (voor declaratie) naar inkomen.claims@nedasco.nl.

Hoe vraag ik een inkomensofferte aan?

Een inkomensofferte vraag je aan via onze Inkomentool. Klik op de knop ‘Nieuwe offerte’.

Hoe vraag ik een niet-volmachtofferte aan voor een inkomensverzekering?

Dat is afhankelijk van het soort verzekering dat je aan wilt vragen:

Collectieve inkomensverzekering(en)
Let op!
Is er sprake van een collectieve inkomensverzekering? In veel gevallen is het mogelijk om de verzekering dan in volmacht te sluiten. Neem voor een collectieve inkomensverzekering dus altijd eerst contact op met het Commercieel Beheer team van Inkomen via 033 – 46 70 862 of inkomen.offerte@nedasco.nl.

Gaat je keuze uit naar een collectieve niet-volmachtofferte voor een inkomensverzekering? Volg dan deze stappen:
1. Samen met jouw klant kies je een maatschappij om de verzekering(en) onder te brengen.
2. Je vraagt een offerte op bij de betreffende maatschappij o.v.v. het tussenpersoonnummer van Nedasco en met de afdeling niet-volmacht van Nedasco in de CC: nietvolmacht@nedasco.nl. Contactgegevens van de maatschappij vind je in Productaanbod.

Let op! Hypotheken en pensioenen kunnen niet worden geregeld via Nedasco.

Individuele inkomensverzekering(en)
Maak gebruik van de iAOV-vergelijker.

Moet ik als adviseur wijzigingen in het personeelsbestand direct doorgeven?

Nee. Jouw klant brengt wijzigingen aan in het personeelsbestand binnen 30 dagen via ons werkgeversportaal XpertSuite. Ook de arbodienst wordt hiervan op de hoogte gebracht.
Mutaties in het personeelsbestand voor de polisadministratie hoeven niet per direct aan ons doorgegeven te worden. Dit wordt opgepakt met de jaarlijkse naverrekening per 1 januari. Hierover wordt t.z.t. een brief met een naverrekeningformulier verzonden.