Ondersteuningspagina Bedrijventool 

Heb je een vraag over een specifieke handeling of proces in de Bedrijventool? Veel antwoorden vind je terug in de onderstaande veelgestelde vragen of instructiefilmpjes. Bekijk het webinar voor nog meer tips en trics van de Bedrijventool of meld je aan voor één van onze dagelijkse livesessies via Microsoft Teams.

Heb je andere vragen? Neem dan contact op met ons, wij ondersteunen je graag. Je kunt ons bereiken op 033 – 46 70 867.

Veelgestelde vragen: Algemeen

Hoe krijg ik toegang tot de nieuwe Bedrijventool?

Alle gebruikers van NSN krijgen bij de introductie toegang tot onze nieuwe Bedrijventool. Bij het aanmaken van nieuwe of wijzigen van medewerkers kan de gebruikersbeheerder van jouw kantoor de rechten aanpassen.

Wat gebeurt er met mijn offertes in de oude Bedrijventool?

Offertes in de oude Bedrijventool werken we uit in de oude Bedrijventool. Vanaf 11 februari is het niet meer mogelijk om nieuwe offertes te maken in de oude Bedrijventool. Dit is het moment dat we de nieuwe Bedrijventool volledig in gebruik nemen. 

Ik mis een bepaalde maatschappij/product

De Bedrijventool zal verder uitgebreid worden met producten en maatschappijen. Dit is een doorlopend proces. Het kan dus voorkomen dat niet alle maatschappijen zijn opgenomen bij een bepaald product. Denk dan bijvoorbeeld aan a.s.r. bij bestelauto.

Wij zullen dit gefaseerd toevoegen.

Wil je toch een bepaalde maatschappij offreren? Neem dan contact op met de afdeling voor de werkwijze.

Kan ik de link voor het digitaal invullen van de slotvragen (digitale ondertekening) gebruiken in een eigen mail?

Nee helaas is dit niet mogelijk.

Wel kan je de automatisch gegenereerde mail aanpassen naar je eigen tekst en verzenden vanuit de tool met de link voor het digitaal ondertekenen.

 

Kan ik het mailsjabloon van Nedasco aanpassen?

Ja dat is mogelijk. De tekst kan per offerte worden aangepast. Ook is er de mogelijkheid om extra bijlages toe te voegen.

Ik zie het tabblad taken niet

Als het tabblad taken niet zichtbaar is, zijn er geen taken klaargezet. Het tabblad verschijnt pas als er 1 of meerdere taken beschikbaar zijn.

Veelgestelde vragen: Vergelijken en offreren

Wat kan ik doen als ik geen premie krijg?

Als er binnen de tool geen premie beschikbaar is bij één van onze volmachten dan heb je de mogelijkheid om maatwerk aan te vragen. Een van onze specialisten gaat dan voor je aan de slag.

Kan ik altijd maatwerk opvragen?

Als er binnen de Bedrijventool een premie beschikbaar is voor één van onze volmachten, is het niet mogelijk om ook maatwerk op te vragen.

Mocht je een voorkeur hebben voor een bepaalde maatschappij, selecteer dan de betreffende maatschappij voor je berekening. In het berekeningsoverzicht krijg je de mogelijkheid om maatwerk op te vragen.

Ook kan je eventueel in het berekeningsoverzicht de overige maatschappijen verwijderen zodat je alleen de maatwerk maatschappij overhoudt. Geef dan wel aan in de notitie waarvoor je een maatwerk van deze maatschappij wenst te ontvangen.

Ik krijg geen melding bij product ‘Maatwerk'

Wanneer je een verzoek tot maatwerk verzoek indient worden de uitgangspunten getoond:

Daarnaast kan je in het winkelmandje zien dat er een maatwerk is aangevraagd:

Maatwerk is simpel ingericht. Belangrijk is dat Nedasco voldoende informatie voor een soepele afhandeling.

Kan ik een offerte opvragen bij een maatschappij die niet in de tool staat?

Wanneer een product tot maatwerk uitvalt heb je de mogelijkheid om aan te geven dat je een aanbieding wil van een andere maatschappij. Dit kun je aangeven in de tekst die zich automatisch opent wanneer je op de knop “maatwerk aanvragen” drukt.

Als je gelijk al weet dat je een andere maatschappij wil, denk aan Allianz, dan is daar een apart product voor genaamd maatwerk. 

Verhuur van onroerend goed

Wanneer je een eigenaar van een 2e huis wilt verzekeren, welke hij verhuurt, kun je ervoor kiezen om het KvK vergelijk over te slaan. Je kunt de naam van de relatie bij bedrijfsnaam noteren en bij bedrijfsactiviteiten direct verhuur van onroerend goed kiezen.

 

VvE

Wanneer je een VvE wilt verzekeren zie je deze niet terug in de algemene Bedrijfsactiviteitenlijst. Wanneer je verhuur onroerend goed kiest bij bedrijfsactiviteiten kun je bij het gewenste product in de lijst van de maatschappij kijken of VvE toch te verzekeren is.

 

Kan ik een aanvraag indienen als er 1 of meerdere producten wachten op de maatwerkofferte?

Ja, dat is mogelijk, als je op de relatie klikt en daarna op berekeningen dan kan je selecteren welke producten je wilt offreren of aanvragen.

Maatwerkofferte indienen Bedrijventool

 

Waar kan ik de dekkingsmogelijkheden van een maatschappij zien als ik gelijk een premie krijg?

Wil je de dekkingsmogelijkheden (uitbreidingen) van een maatschappij zien? Open dan de maatschappij in het overzicht. Dit doe je door op de rechter muisknop te klikken of op de ‘drie puntjes’ achter de maatschappij te klikken. Nu kun je de mogelijkheden van de maatschappij doorlopen. 

Hoe kan ik bij Avéro de goederen meeverzekeren op de inventaris?

Avéro heeft in tegenstelling tot andere maatschappijen voor elk brand risico een aparte premiemodule. Dit houdt in dat voor inventaris en voorraad(goederen) ieder apart een berekening gemaakt moet worden.

Hoe kan ik de modules aanpassen bij de ARAG?

ARAG geeft een standaard premie in het berekeningsoverzicht voor Module A. Wil je meerdere modules meenemen in je offerte of aanvraag? Open dan de maatschappij in het overzicht. Dit doe je door op de rechter muisknop te klikken of op de ‘drie puntjes’ achter de maatschappij te klikken.

Ik krijg een foutmelding als ik een offerte wilt genereren

Er zit een bug in de tool die het niet mogelijk maakt om een offerte van meer dan 7 producten te genereren. Je krijgt een foutmelding en kunt niet verder. De oplossing is om meerdere offertes af te geven.

Als je op de relatie klikt, en daarna op berekeningen dan kan je selecteren welke producten je wilt offreren.

foutmelding offreren Bedrijventool

Een andere optie is om in de winkelmand een product te verwijderen. Dit doe je door achter de premie op de 3 puntjes te klikken. Klik vervolgens op “Uit winkelmand verwijderen”.

product verwijderen winkelmand Bedrijventool

Wordt de offerte automatisch naar de klant verzonden?

Nee, dit gebeurt niet automatisch. Alleen wanneer je op de relatiekaart het e-mailadres van de klant invult én digitaal verzenden aanvinkt verschijnt er automatisch een mailsjabloon. Dit mailsjabloon kun je gebruiken om de offerte naar de klant te versturen. Wil je deze e-mail inclusief de bijlagen naar jezelf of naar een ander e-mailadres versturen? Wijzig dan het e-mailadres.

Wanneer je geen e-mailadres in de relatiekaart invult verschijnt er geen automatisch mailsjabloon. Je downloadt de offerte dan handmatig. Dit doe je door op de rechtermuisknop te klikken en het document te downloaden. Anders dan bij het mailsjabloon worden de voorwaarden niet meegenomen wanneer je de offerte handmatig downloadt.

Kan ik de verzekeringskaart meesturen met de offerte?

Anders dan de voorwaarden en clausules wordt de verzekeringskaart niet standaard mee verzonden met de offerte.

Je kan de verzekeringskaart wel downloaden en toevoegen aan de mail.

Ik krijg telkens een ander offertenummer.

Elke keer als de offerte opnieuw wordt geopend ziet het systeem dat als een nieuwe handeling. Hierdoor genereert hij een nieuw offertenummer.

In de Bedrijventool worden de ingevoerde gegevens opgeslagen, ook als je tussentijds een andere handeling wilt doen, bijvoorbeeld een nieuwe relatie aanmaken. Wanneer je terugkeert naar de offerte, is het offertenummer aangepast. 

Het hoogste offertenummer is de laatst geopende en dus het meest actueel, welke je kan delen met jouw klant. 

Hoe en waar kan ik de termijnbetaling wijzigen?

Als je alle producten hebt toegevoegd in het winkelmandje kun je de betaaltermijn wijzigen

Hoe een pakketsoort gekozen word

En hoe bij bestaande relaties?
Bij bestaande relaties is het wijzigen van een betaaltermijn hier niet mogelijk. Je kunt in een notitie de wens aangeven om de relatie met een andere betaaltermijn te laten betalen. 

Hoe kan ik een pakketsoort kiezen?

Je kan een product vanuit het winkelmandje in een (ander) pakket plaatsen.

Klik op de puntjes achter de premie en je ziet de mogelijkheden. Wil je het product in een pakket plaatsen? Kies dan voor het pakket dat onder ”Onderbrengen in” staat:

Hoe een pakketsoort gekozen word

Hoe maak ik een alternatief voor in de offerte (bijv. hoger eigen risico)

Klik in het berekeningsoverzicht van de betreffende maatschappij op de 3 puntjes achter de maatschappijnaam en kopieer de berekening. Deze berekening geef je een afwijkende titel.

In de opvolgende vragenlijst kan je dan bijv. het eigen risico aanpassen.

Ga verder naar vergelijken en je krijgt dan de nieuwe berekening in het overzicht.

 

Kan ik tegelijk offertes/berekeningen van verschillende relaties maken?

Ja dat is mogelijk.

De tool onthoudt de laatst ingevulde gegevens. Als je bezig bent met een berekening voor klant X dan kan je een nieuwe berekening aanmaken voor klant Y. Klik op de homebutton en maak een nieuwe relatie of berekening aan.

Er zal dan een 2e tabblad worden geopend. Je kan dit blijven herhalen.

Berekening in de Bedrijventool

 

Waarom moet ik af en toe dezelfde gegevens invullen?

We hebben zoveel mogelijk geprobeerd om de uitgevraagde gegevens zoveel mogelijk gelijk te houden. Helaas is dit niet altijd mogelijk, omdat maatschappijen toch andere benamingen hebben. Hierdoor kan het voor komen dat gegevens die bij de ene maatschappij zijn ingevuld je bij een andere maatschappij nog een keer moet invullen.

Is mijn provisiepercentage zichtbaar in het vergelijk voor de klant?

Jouw provisiepercentage is niet zichtbaar op de output vanuit de Bedrijventool voor de klant.

Waarom moet ik elke keer het provisiepercentage aangeven?

De tool is zo ingericht dat het provisiepercentage wat bij de eerste maatschappij is ingevuld, wordt meegenomen naar de overige maatschappijen. Mocht de eerste maatschappij gelijk een premie geven dan wordt de provisie voor de volgende maatschappijen standaard overgenomen. 

Je kan in het berekeningsoverzicht de provisie nog aanpassen naar het gewenste percentage.

Bij een nieuwe vergelijking van een nieuwe product moet je het provisiepercentage opnieuw aangeven. 

Hoedanigheid maatschappij

Elke maatschappij heeft zijn eigen hoedanigheden lijst. Wil je weten of een maatschappij een omschrijving heeft die beter past? Ga dan naar de vragenlijst van de maatschappij. Je doet dit door op vorige te klikken. Je kunt zoeken en selecteren in de lijst van de betreffende maatschappij.

Instructiefilmpjes:

Beginscherm en het aanmaken van een nieuwe relatie

In dit filmpje wordt uitgelegd hoe:

  • het beginscherm van de bedrijventool er uit ziet,
  • hoe taken werken en
  • hoe je een nieuwe berekening kan starten.

Vanaf 1.57 wordt getoond hoe je een nieuwe relatie aanmaakt. Er zijn een aantal aspecten bij het invullen van gegevens waar je rekening mee dient te houden, dit wordt stap voor stap uitgelegd.

Berekening maken en uitleg over het vergelijkingsoverzicht

In dit filmpje wordt uitgelegd hoe je een berekening en vergelijkingsoverzicht kan maken. In het systeem kan je aangeven welke maatschappijen je mee wilt nemen in het overzicht. Het systeem zal op basis van bekende gegevens matches maken. Vervolgens kom je in het vergelijkingsoverzicht terecht, hierin zie je bijvoorbeeld de premie en voorwaarden. Er wordt getoond hoe je verschillende aspecten kan aanpassen en waarmee je rekening dient te houden.

Overzicht:

  • min. 0:00 introductie vergelijkingsoverzicht
  • min. 1:30 alle opties van het vergelijkingsoverzicht
  • min. 2:30 het meenemen van andere maatschappijen, het eigen risico wijzigen, hoe je voorwaarden kan in zien
  • min. 3:30 hier wordt er uitgelegd hoe je twee maatschappijen met elkaar vergelijkt en hoe je een kopie maakt van een berekening. Daarna volgt een uitleg over het meenemen van een overwogen alternatief in je offerte.
  • min. 5:30 hier laten we zien dat elke maatschappij verschillende opties heeft en hoe je die kan inzien en meenemen

Webinar:

De nieuwe Bedrijventool

Om je kennis te laten maken met de nieuwe tool nemen Arno van Norden en Gerbrand Poolen je mee in de ontwikkelingen en de voordelen die de nieuwe tool te bieden heeft. Aan de hand van verschillende demonstraties laten we de functionaliteiten van de tool aan je zien. En uiteraard hoe wij jou helpen bij het wennen aan de nieuwe tool. Bekijk de opname van het webinar.