“Ik heb veel contact met mijn klantteam. Ze voelen als een verlengde van mijn eigen team. Het zijn bijna collega’s.”

 

 

Met Dirk Biever, eigenaar

Ypenburg verzekeringen 

 

 

KLANTVERHAAL   

Dirk Biever, eigenaar van Ypenburg verzekeringen, werkt al jaren met veel plezier als verzekeringsadviseur. Hij is een eenpitter met veel kennis van het vak en een passie voor het werk. Wij waren benieuwd naar zijn ervaringen als ondernemer, werk als adviseur én de samenwerking met onze nieuwe klantteams. Jij ook? Je leest zijn verhaal hier.

Kantoornaam

Ypenburg verzekeringen

www.ypenburgverzekeringen.nl

Geïnterviewde 

Dirk Biever, eigenaar van
Ypenburg verzekeringen

Twee passies

“Ik werk al ruim 20 jaar in verzekeringen en vind het nog steeds geweldig om te doen. In 2001 ben ik begonnen in het verzekeringsvak als callcenter medewerker bij Delta Loyd. Daar heb ik al mijn diploma’s gehaald en ben ik later teamleider geworden. Daarna werkte ik een tijd bij een groter tussenpersoon. In 2015 startte ik een reparatiewinkel voor smartphones en tablets samen met een compagnon. Iets heel anders! Ik noem het een uit de hand gelopen hobby. Ik hou namelijk van gadgets en uit die interesse is de winkel geboren. Later miste ik toch het verzekeringsvak. Het werk als adviseur was eigenlijk ook een hobby; ik vond het leuk om te doen en wilde er weer mee bezig zijn. Daarom richtte ik in 2019 mijn eigen kantoor op waar ik zowel particulier als zakelijk advies geef. Nu ben ik elke dag bezig met mijn twee passies: gadgets en verzekeringen!“

Korte lijntjes

“Mijn samenwerking met Nedasco begon in 2019. Mijn vergunningen waren net goedgekeurd, toen er al een klant op mijn stoep stond. Ik had alleen een e-mailadres en telefoonnummer. Nog geen eigen systeem. Nedasco heeft me toen enorm geholpen! We hebben samen naar een oplossing gezocht. De korte lijntjes met Nedasco zorgde ervoor dat we snel konden schakelen waardoor ik meteen mijn eerste klant kon binnenhalen. Dat is wat ik nu nog steeds waardeer: de korte lijntjes en het persoonlijke contact.”

“De korte lijntjes met Nedasco zorgde ervoor dat we snel konden schakelen waardoor ik meteen mijn eerste klant kon binnenhalen. Dat is wat ik nu nog steeds waardeer: de korte lijntjes en het persoonlijke contact.”

Dirk Biever

Eigenaar Ypenburg verzekeringen

Klantteam: Een verlengde van je team

“Ik heb veel contact met mijn klantteam. Het is overzichtelijk, zaken worden nóg sneller geregeld en je leert elkaar beter kennen. Plus ik vind de mensen van mijn klantteam leuk om mee te werken. Ze zijn gepassioneerd en doen het werk met veel plezier. Hierdoor voelen ze eigenlijk als een verlengde van mijn eigen team. Het zijn bijna collega’s. En doordat je elkaar goed kent, zet je een stapje extra voor elkaar.”

Samen voor het beste advies

“Ik ben een allround adviseur. Ik vind het leuk om veel verschillende soorten klanten te hebben en ik hou wel van uitdaging. Maar soms weet je niet alles. Ik had laatst bijvoorbeeld een klant met een zorgbedrijf. Aangezien ik nog niet veel met zorgbedrijven heb gewerkt, belde ik naar mijn klantteam om te sparren. Ze hielpen me meteen verder. Zo kon ik mijn klant een beter beeld geven van de risico’s en verzekeringen die relevant zijn voor zijn soort bedrijf. Dat maakt de klantteams zo prettig. Je belt en krijgt meteen antwoord.”

Meer weten? Laat dan jouw gegevens achter:



Lees nog meer klantverhalen

“Snel schakelen is mijn kracht. De
Inkomentool van Nedasco helpt me hierbij door snel offertes te maken.”
Lees meer »

“De samenwerking verloopt goed. Bij een probleem kan ik altijd met medewerkers brainstormen”
Lees meer »