Nedasco premievoorstellen 2024

Wij zijn bezig met de verlengingsvoorstellen voor de inkomensverzekeringen van jouw klanten. Op deze pagina vind je welke premievoorstellen wanneer beschikbaar zijn, onze verzendplanning, de klantbrief en de antwoorden op veelgestelde vragen.

Status versturing voorstellen

Maatschappij Adviseur Werkgever
Nedasco – EB-pool 17 oktober 2023 31 oktober 2023
a.s.r. – verzuim 17 oktober 2023 31 oktober 2023
a.s.r. – WIA aanvullingen 17 oktober 2023 31 oktober 2023
a.s.r. – WGA ERD 17 oktober 2023 31 oktober 2023
a.s.r. – ZW ERD 17 oktober 2023 31 oktober 2023
Avero Achmea – verzuim 13 oktober 2023 25 oktober 2023
Avero Achmea – WGA ERD Geen aanpassing Geen aanpassing
De Goudse 13 oktober 2023 25 oktober 2023
Quantum Leben – verzuim 13 oktober 2023 25 oktober 2023
elipsLife – WIA aanvullingen Geen aanpassing Geen aanpassing
Nationale-Nederlanden 13 oktober 2023 25 oktober 2023

 

Communicatie naar jouw klant

Hieronder vind je de brief die wij versturen naar jouw klant(en):

Voorbeeldbrief klant

De definitieve brieven vind je te zijner tijd in Mijn Portefeuille op NSN en kunnen iets afwijken van dit voorbeeld.

Veelgestelde vragen

1. Wanneer ontvang ik als adviseur de verlengingsvoorstellen?

In de maand oktober. Zodra de voorstellen bekend zijn, delen wij deze ook met jou. Het is afhankelijk per maatschappij en soms ook per product wanneer dit wordt gedeeld. Houd het statusschema hierboven in de gaten voor de data. 

2. Ik wil een wijziging op een bestaande polis doorvoeren. Kan Nedasco hiervoor een offerte maken?

In dit geval kun je het beste contact opnemen met de afdeling Inkomen, team Commercieel Beheer: 033 – 46 70 862 of inkomen.offerte@nedasco.nl. Bij het wijzigen van de dekking wordt er een nieuwe risico-inschatting gemaakt waarbij alle actuele gegevens nodig zijn.

3. Ik wil een polis oversluiten naar een andere maatschappij. Kan Nedasco hiervoor een offerte maken?

Als je een offerte wilt voor een bestaande relatie om te zien wat andere risicodragers bieden, dan kun je zelf een offerte maken in onze Inkomentool (op NSN onder Direct regelen). Hiervoor heb je de actuele werknemersgegevens nodig en verzuimrapportages (als het bedrijf meer dan een jaar bestaat).

Let op: Hierbij moet de 1e contractstermijn doorlopen zijn.

4. Wat zijn de mogelijkheden om over te stappen naar de Verzuim Ontzorgverzekering?

Heeft jouw klant nu een verzekering van EB-pool, a.s.r. of Avéro Achmea en een verlengingsvoorstel ontvangen? Er is dan een mogelijkheid om over te stappen naar de VOV. Zie onderstaande voorwaarden om deze overstap te kunnen maken:

a.s.r. en Nedasco EB-pool

  • Een ziekteverzuimverzekering van a.s.r. of de Nedasco EB-pool
  • 10, 20, 30 of 65 wachtdagen
  • Maximaal 50 werknemers

Avéro Achmea

  • Een ziekteverzuimverzekering van Avéro Achmea
  • 10, 20, 30 of 65 wachtdagen
  • Maximaal 25 werknemers

Meer informatie? Neem contact op met de afdeling Inkomen, team Commercieel Beheer: 033 – 46 70 862 of inkomen.offerte@nedasco.nl.

5. Wat is de toegevoegde waarde van de Verzuim Ontzorgverzekering t.o.v. de conventionele ziekteverzuimverzekering?

Enkele voordelen van de Verzuim Ontzorgverzekering zijn:

  • Meer zekerheid door een stabiele premie, doordat het effect van eigen verzuim maar gedeeltelijk meetelt.
  • Eén verzuimmelding is voldoende om alle betrokken partijen te informeren dankzij gekoppelde systemen.
  • Geen loonsancties als werkgever de adviezen van bedrijfsarts en verzekeraar opvolgt.
  • Grip op verzuim door korte lijnen, wat verzuim verkort en voorkomt.
  • Werkgever heeft het gemak en de zekerheid dat partijen tijdig worden geïnformeerd.
  • Directe koppeling met casemanagementbureau Be Suitable en arbodienst ArboNext.
  • Een scherp tarief per werknemer per jaar voor de arbodienstverlening van ArboNext.

Voor meer informatie over de verzuimontzorgverzekering verwijzen wij je graag door naar www.nedasco.nl/vov.

6. Kan Nedasco de verzuimpercentages voor mij aanleveren?

Deze gegevens kunnen wij helaas niet bij jou aanleveren. Wij hebben zowel voor de werkgever als adviseur een instructie om de rapportages uit het systeem te downloaden. De adviseuromgeving ziet er net wat anders uit.

Let op: bij een externe arbodienst dient de werkgever de verzuimrapportages zelf bij de arbodienst op te vragen.

7. Kan ik als adviseur een overzicht krijgen van de (te verzenden/verzonden) verlengingsvoorstellen?

Je vindt de verlengingsvoorstellen voor jouw klanten in de nieuwe tool Premievoorstellen 2024 op NSN onder Mijn Administratie.

8. Wat wordt de premie bij het verhogen van de wachtdagen?

Wil je voor een lopende verzekering de premie weten voor het wijzigen van het aantal wachtdagen? Neem dan contact op met de afdeling Inkomen, team Commercieel Beheer via 033 – 46 70 862 of inkomen.offerte@nedasco.nl. Hiervoor kun je zelf geen offerte berekenen.

Wil je een geheel nieuwe offerte berekenen voor je relatie? Dat kan uiteraard wel in de Inkomentool. Je vindt deze tool op NSN onder Direct regelen.

9. Kan Nedasco een voorstel doen voor WIA-werknemersverzekeringen bij een lopende verzuimverzekering?

Om premies te krijgen voor de WIA Aanvullingsverzekeringen verwijzen wij je graag naar de Inkomentool. In deze tool kun je ook kiezen voor alleen WIA Aanvullingsverzekeringen. Als er een aanvraag wordt gedaan via de Inkomentool, wordt er altijd gecontroleerd of er al een lopende polis is. Zo worden de WIA Aanvullingsverzekeringen toegevoegd in het lopende pakket.

10. Wanneer ontvangt mijn klant de verlengingsvoorstellen?

Ongeveer twee weken nadat wij de voorstellen met jou hebben gedeeld, delen wij deze rechtstreeks met jouw klant(en). Heb jij een 4000-agentschap bij ons? Dan sturen wij het voorstel eerst naar jou, zodat jij deze kan delen met jouw klant. Houd het statusschema hierboven in de gaten voor de data.

11. Het werknemersbestand is bij jullie bekend, kunnen jullie een offerte maken?

Vanwege de AVG-wet mogen wij geen werknemergegevens uit het werkgeversportaal Xpert Suite ophalen/verwerken.

12. Wat verandert er voor mijn klant aan de verzuimpolis van Nationale-Nederlanden?

Nationale-Nederlanden is gestopt met het bonus-malussysteem. Dit betekent dat er geen schadevrije jaren en drempelbedrag worden getoond. Jaarlijks wordt de premie bijgesteld, ook als er gekozen wordt voor een driejarig contract. Er wordt hierbij, naast de schadelast, ook gekeken naar de bedrijfs- en werknemergegevens. Hierdoor sluit de premie beter aan bij de bedrijfssituatie. Kijk voor de gewijzigde polisvoorwaarden op Nedasco ServiceNet.

13. Wat zijn de nieuwe tarieven voor de arbodiensten en zijn die al zichtbaar in de Inkomentool?

De tarieven van de all-in-pakketten voor 2023 vind je in deze bijlage. De tarieven voor 2024 volgen binnenkort en gelden voor polissen die gesloten worden per 1-1-2024. De nieuwe tarieven komen ook beschikbaar in de Inkomentool. Voor lopende contracten worden de tarieven geïndexeerd.