Ontdek vanaf 10-12-2024

Mijn Portefeuille Vernieuwd

Onze vernieuwde tool Mijn Portefeuille is live! De nieuwe omgeving is speciaal ontworpen vanuit de wens om de klant meer centraal te stellen in de tool. In dit bericht zetten we de veelgestelde vragen op een rij.

Mijn Portefeuille vernieuwd

Vraag & antwoord

Vraag & antwoord

Waarom een vernieuwd Mijn Portefeuille?

Een tool gericht op de toekomst: de vernieuwde omgeving is een belangrijke stap richting betere samenwerking met de Inkomen- en Bedrijventool. Zo is het nodig om straks onder andere inkomenspolissen in te kunnen blijven zien.

Daarnaast is de belangrijkste verandering dat Mijn Portefeuille nu is opgebouwd rond de klant. Dit betekent dat polissen en mutaties per klant overzichtelijk bij elkaar te vinden zijn.

Ik krijg de foutmelding "AWI 2.0". Wat moet ik doen?

Let op: er kan in deze eerste versie een foutmelding opkomen bij het muteren/ nieuwe berekening maken. De oplossing: klik via het vernieuwde Mijn Portefeuille op de knop ‘offertes’. Sluit vervolgens dit tabblad. Vervolgens kun je wel verder met je taak.

Nieuwe berekening / Bijsluiten in pakket / Polis muteren / Oversluiten / Royeren

Direct vanuit Mijn portefeuille een nieuwe berekening starten, polissen bijsluiten, polissen muteren en polissen oversluiten is momenteel wel beschikbaar bij particuliere klanten, niet voor zakelijke klanten. Zakelijke polissen kunnen vooralsnog alleen geroyeerd worden.

Pakket muteren / Bijsluiten in pakket

Ga naar de gewenste klantpagina en klik bij een pakket aan de rechterkant op de knop ‘Muteren / bijsluiten. (Enkel particulier)

Polis muteren

Klik op de 3 puntjes rechts op de polis regel in het polisoverzicht. Je krijgt nu de optie om te muteren.

Let op! Zakelijke mutaties kunnen niet meer worden doorgegeven via Mijn portefeuille, hiervoor kan je mailen naar de afdeling.

E-mailadressen voor zakelijk muteren:

 

Polis oversluiten

Klik op de 3 puntjes rechts op de polis regel in het polisoverzicht. Je krijgt nu de optie om de polis over te sluiten.

Let op! Niet alle producten in een pakket kunnen/mogen overgesloten worden. De optie ‘Oversluiten’ zal dan ook niet zichtbaar zijn bij het klikken op de 3 puntjes.

Polis royeren

Klik op de 3 puntjes rechts op de polis regel in het polisoverzicht. Je krijgt nu de optie om de polis te royeren

Let op! Zakelijk royeren is ook mogelijk, deze worden ook direct verwerkt.

Berekening voor een nieuw pakket of nieuwe losse polis

Klik op de knop ‘Nieuwe pakket of losse polis’ rechts bovenin het scherm. Kies in het scherm hierna of je een nieuw pakket of een nieuwe losse polis wilt afsluiten.

Let op! Klaar met de berekening en een offerte gemaakt? Sluit dan het tabblad en ga terug naar Mijn portefeuille.

Klantgegevens muteren

Aan de linkerkant van de klantpagina vind je de klantgegevens. Klik op het potloodje naast de titel ‘Klantgegevens’. Je komt nu op de pagina waar je per onderdeel de klantgegevens kan muteren.

Waar kan ik het polisblad, pakketpolisblad en de voorwaarden inzien?

Polisblad

Het polisblad is op 2 verschillende manieren in te zien en te downloaden.

  1. Klik op de 3 puntjes aan het einde van de polisregel. Er opent een dropdown met de optie om het meeste recente polisblad te in te zien.

  2. Klik op de polis regel. De polis vouwt zich nu uit en onderaan het uitgevouwde gedeelte met de informatie zie je een regel met het polisblad. Deze is hier in te zien en te downloaden.

  3. Klik op de tab ‘Dossier’. Hier kan je filteren op polisbladen.

Pakketpolisblad

Klik op de knop ‘Pakketpolisblad’ aan de rechterkant bij een pakket. Als het venster opent heb je onderaan ook de optie om het polisblad te downloaden.

Voorwaarden

Klik op de polis regel. De polis vouwt zich nu uit en onderaan het uitgevouwde gedeelte met de informatie zie je een regel met het polisblad en de voorwaarden. Deze zijn hier in te zien en te downloaden.

Nieuwe klant aanmaken

Een nieuwe klant aanmaken doe je via de knop ‘Nieuwe klant’ op het startscherm onder de zoekbalk. Kies of er sprake is van een rechtsvorm en vul de volgende gegevens in:

  • Postcode en huisnummer (er wordt meteen gecheckt of er al een overeenkomende klant bestaat)

  • Voorletter(s) en achternaam (tussenvoegsel wanneer van toepassing)

  • Geboortedatum en geslacht

Deze gegevens worden nu meegenomen wanneer je gaat berekenen, dit zorgt voor de meest accurate berekening. Door de gegevens van de klant van tevoren in te vullen voorkomen we ook het aanmaken dubbele klanten.

Let op! Voor het afsluiten van een zakelijke verzekering voor een particuliere klant ga je naar de Bedrijventool.

Offertes en aanvragen

Voor het overzicht van particuliere offertes en aanvragen op klantniveau zoek je de betreffende klant op via de zoekbalk. In de tab ‘Offertes en aanvragen’ vindt je het overzicht.

Wil je een specifieke offerte of aanvraag inzien? Klik dan op de de knop ‘Offertes’ of ‘Taken’ bovenin op de klantpagina. Deze knoppen zijn ook te vinden op het startscherm onder de zoekbalk.

Let op! Voor zakelijke offertes en aanvragen verwijzen we je naar de Bedrijven- en inkomentool. Deze kunnen vooralsnog niet getoond worden in Mijn portefeuille, hier wordt wel aan gewerkt.

Waar vind ik de schadevrije jaren?

De schadevrije jaren kan je vinden bij het openklappen van de polis.

Kan ik meerdere klanten tegelijk openen in Mijn portefeuille?

Ja, je kan meerdere relaties openen in tabbladen. Ga met je muis over een zoekresultaat, je ziet aan de rechterkant een icoontje verschijnen. Klik op dit icoontje en je opent een klantpagina op een nieuw tabblad.