Klantverhaal

Van een 70-urige werkweek naar een werkweek van 40 uur

Alexander Hazenberg, eigenaar van assurantiekantoor Hazenberg, heeft al ruim 25 jaar ervaring in de verzekeringswereld. Alexander werkte samen met zijn vader in het bedrijf. Sinds zijn vader gestopt is met werken, runt hij zijn kantoor alleen. Hij is gespecialiseerd in schadeverzekeringen voor de particuliere en de (klein) zakelijke markt.

Alexander Hazenberg

eigenaar Assurantiekantoor Hazenberg

De keuze voor Ensupport

“Vroeger hadden mijn vader en ik personeel in dienst, maar uiteindelijk hebben we de keuze gemaakt om met z’n tweeën verder te gaan. Dat ging heel goed. In het begin hebben we ons puur op schadeverzekeringen gefocust. Mijn vader is 10 jaar geleden gestopt en ik kon de portefeuille goed bedienen. Tot een aantal jaar geleden, toen liep ik toch redelijk vast. De uren liepen steeds verder op. Uiteindelijk was ik elke avond aan het werk en ook steeds vaker in het weekend. Op een gegeven moment liep het gewoon over. Het ging niet meer alleen. Toen ben ik gelukkig in contact gekomen met Ensupport.”

Werken met Ensupport

“In het begin was het heel erg wennen, vooral omdat ik 10 jaar alleen heb gewerkt. Mijn klanten moesten ook wennen. Zij kregen ineens iemand anders aan de telefoon. De overgang naar de samenwerking met Ensupport is heel goed verlopen. Bij Ensupport heb ik altijd een paar vaste aanspreekpunten. Bij Ensupport kunnen ze vrijwel alles oplossen, op een paar uitzonderingen na. Ik werk nu 3 jaar samen met Ensupport en dat loopt heel soepel.”

Het mooiste aan het werken in de verzekeringswereld is het contact met klanten en proberen alle zaken zo goed mogelijk te regelen voor je klant. Het is heel afwisselend. Mijn strategie is om de portefeuille stabiel te houden en gewoon fijn te kunnen werken.

Alexander Hazenberg
Eigenaar van Assurantiekantoor Hazenberg

Welke werkzaamheden verricht Ensupport voor jou?

“Ensupport neemt de telefoon aan en doet alle werkzaamheden die voortkomen uit de telefoontjes. Ik werk met Elements, het systeem van Ensupport. Daarin kan ik alles terug zien wat er is gebeurd. Wanneer een klant belt met een schade, dan regelt Ensupport dat voor mij. Alle werkzaamheden die voorkomen op kantoor worden eigenlijk door Ensupport gedaan.”

Wat als Ensupport het niet kan oplossen?

“Dat komt eigenlijk zelden voor. Wanneer zich bijzondere dingen voordoen, specifieke zaken die ik in behandeling heb bijvoorbeeld, dan wordt er gewoon met mij doorverbonden. Of er wordt een mailtje gestuurd met een terugbelverzoek. Maar 90% van alle zaken kan Ensupport voor mij oplossen. Ook met vakanties. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze mij in de vakantie hebben gebeld omdat zij iets niet konden oplossen. Daarnaast is een voordeel van Ensupport dat ik per minuut betaal, terwijl ik wel gewoon een dagelijkse telefoonbezetting heb van 08:30 tot 17:00. Door mijn samenwerking met Ensupport hoef ik geen personeel aan te nemen.”

“Voordat ik deze samenwerking had, moest ik na mijn vakantie meer dan 60 klanten terug bellen en honderden e-mails wegwerken. Daar was ik meer dan een week mee bezig. Nu ben ik op maandag gewoon weer helemaal bij en begin ik dinsdag met een lege agenda. Ik hoef geen achterstanden meer in te halen, dat is ideaal.”