One-stop-shop

Uitgebreid provinciaal aanbod én persoonlijke service

Wij denken graag proactief met jou mee. Niet alleen in volmacht, maar ook in provinciaal en beurs. Daarom hebben wij voor jou een one-stop-shop voor schade zakelijk. Daarmee heb jij één loket waar jij terecht kunt voor al je zakelijke schadeverzekeringen.

Met ons uitgebreide provinciale aanbod, kun je bijna alle risico’s bij ons verzekeren. Denk bijvoorbeeld aan aansprakelijkheid voor: dakdekkers met brandgevaarlijke werkzaamheden, zonnepaneleninstallateurs, lassers en steigerbouwers, schoonmaakbedrijven op hoogte of sloopbedrijven. En risico’s als cyber, garage en koeriers.

Wat doen wij voor jou?

Als uit de Bedrijventool komt dat het risico niet in volmacht past. Dan helpen de specialisten van jouw klantteam je graag om het meest geschikte provinciale product voor jouw relatie te vinden. Als we deze hebben gevonden, vragen we voor jou de offerte aan en na overleg met jou ook de verzekering. De verzekering sluiten wij via het agentschap van Nedasco.

 

De voordelen van provinciaal bij Nedasco

Je hebt toegang tot verzekeraars, waar je zelf mogelijk geen aanstelling hebt of waarbij die moeilijk is om te krijgen. Zo vergroot je de kans een risico onder te kunnen brengen. En je hoeft geen los agentschap aan te vragen voor één of enkele polissen.
Één aanspreekpunt, één portaal in plaats van een wirwar van verschillende partijen. Veel efficiënter, overzichtelijker en kostenbesparend!

Hoe gaat de provinciale dienstverlening in zijn werk?

Schade zakelijk

Stap 1. Je gaat naar onze Bedrijventool in NSN en maakt daar een vergelijking of offerte van het product dat je wilt aanvragen. Het product dat jij wilt aanvragen kan helaas niet in volmacht, dus je wilt de mogelijkheden in provinciaal weten:

a) een specialist van je klantteam kijkt met je mee in de Bedrijventool of er mogelijkheden zijn binnen ons provinciale productassortiment en stemt dit met je af, of;
b) je kiest zelf voor de mogelijkheid van provinciaal door op ‘product maatwerk’ te klikken in de Bedrijventool. In de toelichting van het ‘product maatwerk’ kies je voor de branche en voorzie je ons van de relevante risico informatie.

Stap 2. Een specialist van je klantteam neemt contact met je op om de offerteaanvraag te bespreken. Daar komt uit dat;

a) het niet mogelijk is om de producten in ons provinciale kanaal onder te brengen, of;
b) het wél mogelijk is om de producten in ons provinciale kanaal onder te brengen. Het vervolg ziet er dan zo uit:

  • de specialist begeleidt jou bij het omzetten naar een aanvraag en;
  • neemt contact op met de maatschappij om de verzekeringen in orde te maken. In sommige gevallen kan het handiger zijn als je zelf contact met de maatschappij opneemt.

Als je zelf kiest voor rechtstreeks contact met een provinciale maatschappij en er dan voor kiest de polis via het agentschap van Nedasco te sluiten, geldt ook de 5%-regeling.

 

Hoe gaat de provinciale dienstverlening in zijn werk?

Schade particulier

Stap 1. Je gaat naar de tool Kies, Vergelijk en Sluit in NSN, en maakt daar een vergelijking van het product dat je wilt afsluiten. Het systeem geeft aan dat je geen offerte of aanvraag kunt indienen voor dit product. Dus je bent benieuwd naar de mogelijkheden in provinciaal. Je neemt contact op met het Serviceteam Particulier via 033 – 46 70 830 of serviceteam.particulier@nedasco.nl om dit te laten weten.

Stap 2. Een acceptant van Serviceteam Particulier bekijkt wat de mogelijkheden zijn provinciaal. Daar komt uit dat;

a) het niet mogelijk is om de producten in ons provinciale kanaal onder te brengen, of;
b) het wél mogelijk is om de producten in ons provinciale kanaal onder te brengen. Het vervolg ziet er dan zo uit:

  • de acceptant begeleidt jou, waar mogelijk, bij het omzetten naar een aanvraag. Hoe deze ondersteuning er exact uitziet, is afhankelijk van de werkwijze van de verzekeringsmaatschappij;
  • de acceptant neemt eventueel contact op met de maatschappij om de verzekeringen in orde te maken. In sommige gevallen kan het handiger zijn als je zelf contact met de maatschappij opneemt.

Als je zelf kiest voor rechtstreeks contact met een provinciale maatschappij en er dan voor kiest de polis via het agentschap van Nedasco te sluiten, geldt ook de 5%-regeling.

Overige verzekeringen (inkomen e.a.)

Voor de overige verzekeringen, zoals collectieve inkomensverzekeringen, AOV-, uitvaart- en zorgverzekeringen geldt:

Stap 1. Je kijkt in het Productaanbod in NSN bij welke maatschappijen en producten je via Nedasco terecht kunt in provinciaal en hoe je kunt offreren en aanvragen;

Stap 2. Je volgt de procedure zoals omschreven bij het product. Heb je vragen? Bel dan de afdeling niet-volmacht via 033 – 46 70 940 of stuur een e-mail naar nietvolmacht@nedasco.nl.

Deze procedure is niet veranderd. Dit betekent dus ook dat de kosten niet veranderen. Wij vragen €0,50 beheerkosten voor deze polissen.

Wat kost de provinciale dienstverlening?

Voor een particuliere of zakelijke schadeverzekering die in onze nieuwe provinciale dienst wordt afgesloten, brengen wij 5% van de  premie (buiten jouw bundel) en €0,50 kosten per polis per maand (binnen jouw bundel) in rekening.

Let op: de kosten van alle overige provinciale verzekeringen, zoals collectieve inkomensverzekeringen, AOV-, uitvaart- en zorgverzekeringen, veranderen niet! Deze blijven, zoals je gewend bent, €0,50 per polis per maand.

Lopende provinciale polissen voor 10 mei 2021

Bovenstaande uitleg geldt voor schadeverzekeringen die in onze vernieuwde provinciale dienstverlening worden afgesloten. Wellicht heb jij nog polissen lopen in onze oude provinciale dienstverlening. 

Hoe geef ik wijzigingen door op een lopende provinciale polis?

Om een wijziging door te geven op een bestaande provinciale polis ga je naar de tegel ‘Niet-volmacht offreren en mutaties’ op ons Nedasco ServiceNet (NSN).

Veranderen de kosten van een lopende provinciale polis?

Nee, de kosten gelden niet voor provinciale polissen aangevraagd voor 10 mei 2021. 

contact

Meer weten? Stel je vraag: