Veelgestelde vragen inloggen NSN

Hoe kan ik inloggen op NSN?

Je kunt op verschillende manieren toegang krijgen tot NSN:

  • Met e-mailadres en wachtwoord. In verband met beveiliging is hier tweestapsverificatie van toepassing. Daarvoor heb je een authenticator app nodig op je smartphone. Bijvoorbeeld Microsoft Authenticator of Google Authenticator. Deze zijn meestal gratis beschikbaar in de App/Play Store.
  • eHerkenning: In deze handleiding leggen we uit hoe je eHerkenning gebruikt voor NSN. eHerkenning wordt erkend als een veilige tweestapsverificatie.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten / mijn wachtwoord is verlopen

Doorloop de volgende stappen als jij je wachtwoord bent vergeten:

1. Ga naar nsn.nl
2. Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’

Wachtwoord vergeten
3. Voer jouw e-mailadres of gebruikersnaam in
4. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een e-mail met daarin een instructie en link om jouw wachtwoord opnieuw in te stellen.
Let op! De link in deze e-mail verloopt binnen 5 minuten. Zorg ervoor dat je binnen deze tijd een nieuw wachtwoord instelt. Is er 5 minuten verstreken? Ga dan naar nsn.nl en start het proces opnieuw.
5. Met de link kom je op het scherm wachtwoord wijzigen. Stel hier je wachtwoord in. Bij ‘nieuw wachtwoord’ en ‘bevestig wachtwoord’ vul je hetzelfde in. Het wachtwoord moet voldoen aan:

  • Minimaal 8 lang
  • Minimaal 1 hoofdletter
  • Minimaal 1 kleine letter
  • Minimaal 1 cijfer
  • Minimaal 1 speciaal teken

6. Klik op verzenden

Wachtwoord wijzigen

Ontvang je geen e-mail?
Dan ben je als gebruiker waarschijnlijk niet bekend bij Nedasco. Raadpleeg je gebruikersbeheerder op kantoor. Die maakt een gebruiker aan en geeft je toegang tot het NSN.

Ik krijg een foutmelding als ik op de link in de 'wachtwoord vergeten' e-mail klik, wat nu?

De link is verlopen. Daardoor is het niet mogelijk om een wachtwoord in te stellen. Vraag een nieuwe link op door de volgende stappen te volgen:

  1. Ga naar nsn.nl
  2. Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’
  3. Voer jouw gebruikersnaam of e-mailadres in
  4. Klik op ‘Verzenden’
  5. Wij sturen jou een e-mailbericht met instructies voor het aanmaken van een nieuw wachtwoord.

Mijn telefoon is gestolen. Hoe kan ik nu veilig inloggen met een authenticator/tweestapsverificatie?

Wat vervelend dat je telefoon is gestolen. Om je te ondersteunen bij het inloggen, hebben we een speciale procedure. Stuur een e-mail naar tpa@nedasco.nl met daarin de mededeling dat je telefoon is gestolen en je niet meer kunt inloggen met een authenticator/tweestapsverificatie.

Hoe kan ik het e-mailadres van mijn NSN-account aanpassen?

Vanuit veiligheidsoverwegingen is het niet mogelijk het e-mailadres van jouw NSN-account te aanpassen. Vraag daarom aan jouw gebruikersbeheerder om een nieuw account aan te maken. Dit kan eenvoudig door jouw oude account te kopiëren. Bekijk hier de instructievideo over gebruikersbeheer.