Schade zakelijk

Kleine opstal- of inboedelschade? Niet volledig vervangen, wel repareren

Jeoffrey Tomassen
Claimbehandelaar

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Bijvoorbeeld als je klant een hete pan op het aanrechtblad zet, dat toch niet zo goed tegen hitte kan, en daarmee schade aan het blad veroorzaakt. Of als jouw klant na een dag hard klussen op de bank neerploft en daarna tot de conclusie komt dat de schroevendraaier, die gedachteloos in een achterzak was gestoken, een scheurtje in de bank heeft gemaakt.

Dit zijn voorbeelden van lelijke, maar beperkte schades. Omdat de schade zo beperkt is, krijgt de verzekerde vaak  niet de volledige waarde van de beschadigde zaak uitgekeerd maar bijvoorbeeld een waardevermindering. Dan blijft de verzekerde alleen wel met een lelijke schade aan zijn spullen zitten. Hoe gaan wij hier bij Nedasco mee om?

Wij schakelen hulp vsn Nomot in

Nomot is een specialist in het herstellen van uiteenlopende opstal- en inboedelschades. Ze beoordelen of en hoe de schade tóch nog hersteld kan worden. En dat is gelukkig regelmatig. Denk bij herstelmogelijkheden bijvoorbeeld aan:

  • Herstel van meubels: bijvoorbeeld een buts in het dressoir, een vlek door een omgevallen fles wijn, een snee in een bank of schroeiplek op de tafel.
  • Herstel van laminaat, parket of vinyl: een kras, gaatje, buts, deuk, schroei- of brandplek
  • Herstel van aanrechtbladen: een gat of een scheur
  • Herstel van sanitair: wastafels met barst, beschadigde baden of tegels met haarscheuren- Herstel van kozijnen na braakschade
  • Herstel van kleding

Kijk voor nog meer herstelmogelijkheden op www.nomot.nl. Neem bij twijfel contact op met Nomot via 030 – 609 43 94.

Zo wordt het bij ons afgehandeld:

Als je bij ons bent aangesloten, meld je de schade op de reguliere wijze bij ons aan. Je stuurt ons het schadeformulier met de aankoopnota van het beschadigde en een foto van de schade. Als wij denken dat Nomot iets voor jouw klant kan beteken, dan leggen wij de zaak bij Nomot voor.

Als Nomot herstel mogelijk acht, bellen zij jouw klant op voor een afspraak. Ze halen het beschadigde goed bij jouw klant op en brengen het weer hersteld terug. Soms herstellen ze ook aan huis.

Na herstel van Nomot ontvangen wij de nota van Nomot. Als de verzekerde een eigen risico heeft, betaalt de verzekerde dat zelf aan Nomot.

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de continu veranderende markt. Elke laatste week van de maand in je mailbox.

Inschrijven

Wat als de schade niet door Nomot hersteld kan worden?

Als de schade niet door Nomot hersteld kan worden, dan maakt Nomot een schaderapport op. Hierin nemen zij de schade op zodat er niet alsnog een schade-expert ingeschakeld hoeft te worden. Dit scheelt dus een boel rompslomp.

Jouw klant heeft na het bezoek van Nomot een vakkundig gerepareerde schade of een rapport waarin de schade is vastgesteld. In beide gevallen kunnen wij de zaak afhandelen.

Vragen?

Heb je vragen over de afhandeling van kleine schades en het inschakelen van Nomot?
Neem dan gerust contact op met de afdeling schade Brand/Varia op telefoonnummer 033 -46 70 890 of per e-mail op brandvaria.schade@nedasco.nl.

Jeoffrey Tomassen

Jeoffrey Tomassen is claimbehandelaar bij de afdeling Schade Brand/Varia. Graag deelt hij zijn 15 jaar ervaring in de schadebehandeling… Maar nog liever denkt hij mee over nieuwe en niet eerder geziene schadegevallen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *